V roce 1933 byl vypracován projekt na hlavní závlahový náhon Veselí nad Moravou - vnorovský jez. Tento nový náhon přetínal stávající komunikace - cestu I. třídy do Bzence a úzkokolejnou dráhu B. Chorinského, po které se dopravovala především cukrová řepa do cukrovaru v Bzenci. Proto byla navržena výstavba dvou nových mostů - silničního a železničního. Původně měl být železniční most postaven jako pevný. Vzhledem k požadavku dodržení podjezdné výšky pro lodě a povolenému klesání vycházely železniční náspy příliš dlouhé a nákladné. Proto firma Baťa navrhla záměnu pevného mostu za zdvihací. Zdvihací most byl ojedinělý v celém Česku. Obsluhu mostu prováděl hlídač plavební komory ve Veselí nad Moravou pomocí elektrického dálkového zařízení. V květnu 1945, po necelých sedmi letech od zprovoznění, byl most na konci druhé světové války zničen ustupující německou armádou. Vzhledem ke zrušení dráhy již nebyl obnoven. | Foto: Státní okresní archiv Zlín