Nový šéf online: Policistů na silnicích bude víc

mih
24. 8. 2007 18:42
Rozhovor s ředitelem dopravní policie Červíčkem
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Situace na českých silnicích se nezlepší, dokud se nám nepodaří zvýšit počet kontrol, přiznal v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz Martin Červíček, který ve funkci ředitele "dopravky" před týdnem nahradil odvolaného Zdeňka Bambase.

"Včera jsme měli poradu se zástupci krajských ředitelství a zhruba do jednoho měsíce předpokládám, že budeme mít jejich konkrétní plán na zajištění zvýšeného počtu kontrol," odpověděl Červíček na jeden z čtenářských dotazů.

Slíbil zároveň, že policisté se zaměří na riziková místa.

"Nebudeme se zaměřovat na pohodlné kontroly, mimo jiné zrušením centrálních akcí Kryštof a zvýšením počtu těchto akcí na úrovni jednotlivých regionů chceme po okresních a krajských ředitelstvích, aby se plánovaly kontroly co do rozsahu, zaměření a lokalit podle konkrétních místních problémů, aby se vyhodnocovala úroveň nehodovosti v jednotlivých místech a abychom průběžně reagovali na vývoj situace," vysvětlil Červíček.

Foto: Aktuálně.cz
 

Blog Ivana Langera: Přišel čas na změnu v dopravě - čtěte ZDE

 

Nový šéf dopravní policie také slíbil, že se zasadí o zvýšení počtu dopravních policistů. 

"V první fázi očekáváme zlepšení díky převedení určitého počtu policistů ze služby cizinecké a pohraniční policie a chceme se co nejdříve pokusit o doplnění policistů na stávající zřízená neobsazená místa," uvedl Červíček.

Přečtěte si: Nový šéf dopravky: Zruším Kryštofy. Ale kontroly ne

Odpovězeno: 24. 08. | 10:01Autor: neo

Otázka: Dobrý den,nemyslim že jiný "trenér"něco změní,ale šance je vždy.Vy můžete jen zvýšit represe a kontroly,ale základ je v řidičích a především ve stavu komunikací a značení.Opravdu mě štvou přerušované čáry v nepřehledných úsecích a dvojité na rovinách.Zkuste projet E55 90tkou (nelze,všude je omezení)

Martin Červíček: Dobrý den, osobně si myslím, že je vždycky šance něco změnit, ale souhlasím s Vámi, že zásadním problémem je i naše chování na silnicích a stav komunikací, problémy se špatným značením jsme průběžně řešili, ale chceme tomu v následujícím období dát určitou prioritu.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:04Autor: Lukáš Hron

Otázka: Dobrý den,

budete prsazovat zvýšení počtu dopravních policistů. Souhlasil byste se zařazením dopravního policisty do Červené knihy ohrožených druhů?

Děkuji a přeji pěkný den

Martin Červíček: Budeme prosazovat, v první fázi očekáváme zlepšení počtu dopravních policistů díky převedení určitého počtu policistů ze služby cizinecké a pohraniční policie a chceme se co nejdříve pokusit o doplnění policistů na stávající zřízená neobsazená místa.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:10Autor: Richard

Otázka: Pane řediteli, situace na silnicích v Čechách v mnohém připomínají džungli. Bude tedy více vidět dopravní policii tam, kde je potřeba ?

Martin Červíček: Předpokládám, že bude vidět více dopravní policii na rizikových místech z hlediska následků a nehodovosti jednotlivých regionů a chceme provádět kontroly i na místech, která jsou z hlediska veřejnosti citlivě vnímána, například místa, kde řidiči se chovají brutálně, bezohledně vůči ostatním účastníkům (nepřiměřená jízda v obci, místa před školami, kde je větší koncentrace lidí atd.) a jsem přesvědčený, že policie si dovede vyhodnotit informace získané nejen z vlastní činnosti, ale i z připomínek veřejnosti.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:13Autor: Kupi

Otázka: Dobrý den,
zajímalo by mě jak se stavíte možnosti rychlostního omezení 160km/h na vybraných úsecích dálnic.
Děkuji

Martin Červíček: Jsem přesvědčen, že podobné úvahy jsou správné, ale záleží na širší dohodě subjektů, které jsou odpovědné za bezpečnost a plynulost silničního provozu.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:16Autor: Svatopluk

Otázka: Dobrý den, je známo, že se mnoho českých bouřliváků přejezdem hranice na Západ změní náhle na řidiče beránky.

Jak to?

Není na místě více zapracovat na vymahatelnosti spravedlnosti?
Díky

Martin Červíček: Souhlasím s Vámi. Škoda jen, že při přejezdu zpět nezůstáváme stejně slušnými a tolerantními na našich silnicích. Větší vymahatelnost spravedlnosti především u těch nejzávažnějších porušení pravidel silničního provozu je samozřejmě nezbytná.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:22Autor: Mirek

Otázka: Vážený pane řediteli,
prosím o informaci, jak se budou vaši nebo naši policisté angažovat proti současným pirátům na silnicích. Doufám, že se kontroly nebudou zaměřovat na pohodlné kontroly lékárniček, ale skutečně piráty policisté "nebudou vidět"? Což se mi skutečně stalo a ne jednou!

Martin Červíček: Nebudeme se zaměřovat na pohodlné kontroly, mimo jiné zrušením centrálních akcí Kryštof a zvýšením počtu těchto akcí na úrovni jednotlivých regionů, chceme po okresních a krajských ředitelstvích, aby se plánovaly kontroly co do rozsahu, zaměření a lokalit podle konkrétních místních problémů, aby se vyhodnocovala úroveň nehodovosti v jednotlivých místech a abychom průběžně reagovali na vývoj situace. Jsem přesvědčen, že okresní a krajští ředitelé velmi dobře vědí, "kde je bota tlačí" a že si zároveň uvědomují závažnost současných problémů na silnicích.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:27Autor: Pitrýsek

Otázka: Asi to nikdo nechtěl dělat,když vás museli 2x povýšit, abyste "na to měl"!
Jinak vám fandím, ale myslím, že toho
mnoho nezměníte,i když se říká, že nové koště dobře mete.Jak dlouho tam vydržíte?Co myslíte?

Martin Červíček: Děkuji za určitou podporu. Nepřemýšlím v současnosti o tom, jak dlouho tady vydržím, ale spíše se soustřeďujeme, aby co nejdříve navržená opatření pro jednotlivá okresní a krajská ředitelství byla realizovaná. Mimo jiné jsme měli včera poradu se zástupci krajských ředitelství a zhruba do jednoho měsíce předpokládám, že budeme mít jejich konkrétní plán zajištění zvýšeného počtu kontrol s odpovídajícím zaměřením podle jejich vyhodnocení místních problémů.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:29Autor: amrin

Otázka: budete se snažit domluvit policajtům ať hlídají rychlosti na důležitých místech a ne na místech přehledných a bezpečných?
loni na vánoce mě to stálo 1500 a chovalio se ke mně jako k vrahovi

Martin Červíček: Ano. Domluvili jsme se s příslušnými vedoucími na úrovni krajských ředitelství, že se opravdu všude chceme věnovat důležitým rizikovým místům.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:31Autor: Richard Veis

Otázka: Dobrý den.Jsem rád, že jsou u policie i nějací mladí lidé. Nemáte ale pocit, že neumíte prezentovat s MS Powerpointem? Shlédl jsem Vaši prezentaci a musím říct, že to byla celkem hrůza. Nic ve zlém.

Martin Červíček: Musím se přiznat, že bych plno věcí při Vámi zmiňované prezentaci dnes udělal také jinak.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:35Autor: David

Otázka: Dobrý den,
myslím, že by především měla policie jít příkladem. Zavedete nějaké interní nařízení, které by policisty donutilo dodržovat dopravní předpisy?

Martin Červíček: Souhlasím, že bychom měli jít příkladem a není k tomu potřeba v současnosti přijímat nějaká speciální interní nařízení, neboť jsem přesvědčen, že tato problematika je dostatečně upravena.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:38Autor: Pavel

Otázka: Zdravím, hodláte odstranit nesmylsně rozmistěné omezení rychlosti? a budou policte dal jen vyplnovat tabulky nebo budou radar davat na mista kde opravdu hrozi nebezpeci? dekuji

Martin Červíček: Chceme v následujícím období reagovat na ne vždy vyhovující rozmístění dopravního značení na našich silnicích, především prostřednictvím našich dopravních inspektorátů, které mají možnost se k tomu vyjadřovat.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:42Autor: Janda

Otázka: Uvídíme na silnicích častěji policii, ne budou stále zalezlý v kancelářích? Ideální by byla kontrola každých 30 KM.

Martin Červíček: Nemyslím si, že jsme schválně zalezlí v kancelářích, neboť náročnost a rozsah administrativních úkonů např. v souvislosti s vyšetřením dopravních nehod je poměrně značný. Každých třicet kilometrů není náš cíl a ani to není v našich možnostech, ale zvýšit počet kontrol ve spolupráci např. s pořádkovou policií je základní předpoklad pro zlepšení stavu.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:44Autor: luk

Otázka: Pane řediteli, zajistěte už , prosím, konečně, ať se pozornost DP obrátí ke skutečným darebákům v silničním provozu (červená, předjíždění, jízda odstavným pruhem, agresiivita) a ne na stupidní měření rychlosti.Pak budete mít podporu veřejnosti.

Martin Červíček: Souhlasím s Vámi, jenom bych chtěl upozornit, že kvůli nepřiměřené rychlosti zemřelo na našich silnicích za prvních sedm měsíců 263 osob, což je padesát procent všech úmrtí na silnicích.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:49Autor: derfdog

Otázka: Dobrý den. Předem Vám blahopřeji ke zvolení a měl bych na Vás jeden dotaz. Nemyslíte si, všeobecně, že tresty za dopravní přestupky u nás, ve srovnání se "západními státy", jsou příliš malé? Děkuji a pěkný den:-)

Martin Červíček: Osobně si myslím, že za nejzávažnější dopravní přestupky je nutné opravdu přemýšlet o zvýšení stávajících sankcí.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:50Autor: Al Jouda

Otázka: Jste pro, aby policisté v rámci dopravní hlídkové služby vychovávali řidiče k důslednějšímu dodržování zákona o provozu na pozemních komunikacích ? Uvědomujete si, že výchova neznamená jen trestat ?

Martin Červíček: Jsem.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:53Autor: Tomášek Zlín

Otázka: Proč se stále držíme předpotopní teorie stanovení limitů rychlosti podle toho kde jedu a ne podle technických parametrů komunikace. Proč nemáme třeba deset limitů 50,70,90,110,130,150.podle racionálních parametrů.

Martin Červíček: Ano, jsem přesvědčen že limity rychlosti by mohly více reagovat na stav našich komunikací. Samozřejmě tím nezpochybňuju povinnost např. jezdit v obci 50 kilometrů. Ale na druhou stranu existují místa a doby provozu, kdy by se mohlo jezdit i vyšší rychlostí.

Odpovězeno: 24. 08. | 10:57Autor: Řidič snad

Otázka: Navrhuji označit rzchlost na vozovkách jako je to na železnici.Bylo by to dosti nákladné ale mělo by to hodně do sebe.Omezit rychlost začátečníkům.Co vy na to.Děkuji a přeji úspěch v práci

Martin Červíček: Není to jen o omezení rychlosti, např. řidičům-začátečníkům. Osobně se mi líbí různé úvahy typu "řidičák na zkoušku", kdy se třeba po třech letech řízení může vyhodnotit chování a zjištěné problémy těchto řidičů.

Děkuji za otázky a zájem a vzhledem k tomu, že se musím věnovat dalším pracovním povinnostem, chci se rozloučit a popřát vám všem příjemný zbytek dne.

 

Právě se děje

Další zprávy