Nezdražíme, slibují finalisté na šéfa České televize

Pavel Baroch
18. 9. 2011 20:00
Kandidáti na ředitele ČT chtějí do koncesionářského poplatku přidat maximálně inflaci
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Fináloví kandidáti na místo nového generálního ředitele České televize nebudou usilovat o to, aby se v nejbližších letech zvýšil divákům koncesionářský poplatek ve výši 135 korun.

Jediným, kdo by chtěl zvýšit poplatek o inflaci, je Jan Svoboda, který dříve působil i v TV Prima.

Vyplývá to z ankety, kterou mezi pěticí finalistů na místo po Jiřím Janečkovi udělala redakce Aktuálně.cz.

"Garantuji, že za mého funkčního období by se koncesionářský poplatek nezměnil," uvedl například Hynek Chudárek, současný výkonný ředitel televize Óčko. Podobně hovoří i další kandidáti včetně asi největšího favorita na nového šéfa ČT Petra Dvořáka, někdejšího ředitele TV Nova.

"Pro nejbližší roky je poplatek 135 korun měsíčně dostatečný," odpověděl Dvořák na otázku Aktuálně.cz. Podle Romana Bradáče, současného výkonného ředitele ČT24, je až do roku 2015 otázka na výši poplatku bezpředmětná.

ČT přišla o reklamu a miliony

Fináloví kandidáti na šéfa veřejnoprávní televize jsou přesvědčeni, že se obejdou bez zvýšení poplatku, přestože se jim od příštího roku sníží peníze z reklamy, která se už nebude moci vysílat na nejsledovanějším kanále ČT1.

Foto: Ludvík Hradilek

Loňské výnosy televize překročily sedm miliard korun, přičemž dominantním příjmem jsou právě koncesionářské poplatky. Podíl reklamy klesá, loni na ní ČT utržila 530 milionů korun.

Podle deníku E15 se letošní reklamní příjmy za první pololetí výrazně propadly, kvůli klesající sledovanosti prvního kanálu vybrala televize o zhruba pětinu méně, tedy jen 191 milionů korun. 

"Za celý rok odhaduji reklamní tržby na 320 až 330 milionů," citoval deník obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila. V návrhu rozpočtu televize pro letošní rok se přitom počítá s příjmem z reklamy 480 milionů korun.

Konec teleshoppingu

Novela, která ještě čeká na podpis prezidenta Václava Klause, rovněž zakazuje ČT vysílat teleshopping a na jejím webu by se neměla objevovat ani obchodní sdělení.

"Pro Českou televizi představuje výpadek teleshoppingu zhruba 100 milionů korun, u sponzoringu zhruba 80 milionů korun," uvedl již dříve obchodní ředitel Kvapil.

Nový generální ředitel ČT se proto bude muset vypořádat s nižšími příjmy. V médiích už se objevily spekulace, že se nové vedení televize neobejde bez peněz z rezerv.

Koncesionářský poplatek 135 korun měsíčně je ovšem jakoby tabu. "ČT za ty peníze zvládne kvalitně a úspěšně plnit veřejnou službu," tvrdí hlavní favorit na prvního muže České televize Petr Dvořák.

 

Právě se děje

Další zprávy