"Bylo to deset let, které jsou jednou za život," řekl Prchal webu info.cz. "S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí," dodal.
Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na online komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za "génia sociálních sítí", chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.
Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové.
Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení Art Directors Club Czech Republic. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice.
Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem "Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš." Kritici mu vyčítali to, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem "Generál nevěří v mír" s dovětkem "Volte mír. Volte Babiše".
Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s generálem Petrem Pavlem. V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu Dnes pak Babiš uvedl: "Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem." Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.