Každé zvíře v Zoo Praha už má sponzora. Zbyli 2 sirotci

Pavel Baroch
30. 1. 2010 18:47
Kampaň zahrady zafungovala, "adoptivní rodiče" přibyli navzdory krizi
Zoo Praha je hrdá na svůj přírůstek
Zoo Praha je hrdá na svůj přírůstek | Foto: Zoo Praha

Praha - Když jde o zvířata, nehledí Češi na korunu, byť je hospodářská krize.

Přesvědčila se o tom pražská zoologická zahrada, když v posledním čtvrtletí loňského roku lákala na billboardech, v rádiu či novinách lidi, aby se stali "rodiči" vybraného živočicha. Zoo díky kampani Adoptujte zvíře vybrala téměř tři miliony korun, o půl milionu více než v předchozím roce.

Jsou to "drobné"

"Z 90 sirotků, propagovaných na začátku kampaně, nezbyl ani jeden," řekl Aktuálně.cz Vít Kahle, mluvčí zoo. Na internetových stránkách zahrady je seznam všechn zvířat k adopci, ani jednoho sponzora nemá jen čichavec zelený (ryba) a ještěrkovec žlutohrdý.

Zahrada díky kampani získala 957 nových sponzorů, přičemž 585 lidí a firem prodloužili smlouvu o další rok. Celkem v roce 2009 přispělo na 4 tisíce sponzorů na chov zvířat částkou 8,4 milionu korun.

Foto: Zoo Praha

"Je to jen zlomek toho, co pražská zoo potřebuje," upozorňuje nicméně mluvčí Kahle. Dodal, že jen na provoz potřebuje zahrada více než 200 milionů korun ročně.

Jedno zvíře, více rodičů

Pražské zoo se každopádně díky sponzorům a vysokému zájmu návštěvníků daří zvyšovat ekonomickou soběstačnost, která se nyní pohybuje mezi 70 až 75 procenty.

"Čím více sponzorů a kmotrů bude každé zvíře mít, tím samozřejmě lépe," řekl Aktuálně.cz nový ředitel pražské zoologické zahrady Miroslav Bobek.

To, že má každé zvíře v zahradě svého "adoptivního rodiče", neznamená, že už zájemci nemohou svému oblíbenému živočichovi poslat peníze. Každé zvíře může mít více sponzorů.

"Nejoblíbenější na sponzoring jsou tradičně 'chupáči' - psouni a surikaty. Mezi stálice patří i tučňáci," vypočítává mluvčí Ivo Kahle.

Ke konci roku tak měl například psoun prériový 66 sponzorů, tučňák Humboldtův 34 a surikata 28 sponzorů.

 

Právě se děje

Další zprávy