Dětský kanál ČT ještě nevysílá, ale už má šéfa: Kolihu

Pavel Baroch
29. 8. 2012 15:04
Petr Koliha je uměleckým ředitelem dětského filmového festivalu ve Zlíně
Petr Koliha.
Petr Koliha. | Foto: Česká televize

Praha - Generální ředitel České televize Petr Dvořák udělal další krok k tomu, aby splnil jeden z klíčových bodů svého programu a spustil zcela nový dětský a vzdělávací kanál: do čela vznikající stanice jmenoval Petra Kolihu, dosavadního uměleckého ředitele dětského filmového festivalu ve Zlíně.

Výkonným ředitelem dětského kanálu, který bude spuštěn nejdříve na konci roku, se Koliha stane 1. září. 

Ředitel Dvořák označil Kolihu za nesmírně erudovaného odborníka v dětské televizní a filmové tvorbě.

"Jeho předchozí pracovní zkušenosti mi dávají plnou záruku toho, že Česká televize bude v oblasti dětské tvorby produkovat to nejlepší, co současný český televizní trh dokáže nabídnout," řekl Dvořák.

Bohumil Hrabal
Bohumil Hrabal | Foto: Aktuálně.cz

Režíroval Hrabala i Viewegha

Koliha v roce 1982 absolvoval FAMU a pracoval jako scenárista, režisér a producent. Zrežíroval knihu Bohumila Hrabala Něžný barbar a bestseller Michaela Viewegha Výchova dívek v Čechách.

V letech 1990 až 1995 vedl tvůrčí skupinu České televize zabývající se tvorbou celovečerních filmů, televizních her a seriálů. V letech 2001 a 2002 byl ředitelem programu ČT.

Je volícím členem Evropské filmové akademie (EFA), členem Evropské asociace dětského filmu (ECFA), Filmového a televizního svazu (FITES) a Asociace režisérů a scenáristů (ARAS). Devět let byl uměleckým ředitelem zlínského Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež.

"Podílet se na zahájení vysílání televizní stanice je krásný úkol, se kterým se člověk setká jednou za život. Čeká nás příprava zcela nového kanálu, kterým bychom chtěli zaujmout dětské a mladé diváky a nabídnout jim alternativu k běžné televizní produkci na televizním trhu," okomentoval Koliha své jmenování do čela dětského kanálu.

Foto: Aktuálně.cz, Česká televize

Dětský kanál za stovky milionů

Spuštění a provoz dětského kanálu vyjde veřejnoprávní televizi na stovky milionů korun ročně.

"Snažíme se sestavit takový program vysílání, aby děti bavil, zároveň jim nenásilnou formou přinášel i poznání a mohly se ho přímo účastnit prostřednictvím internetu a dalších moderních technologií," řekl Dvořák, když představoval kostru vysílacího schématu Radě ČT.

Dětský kanál bude zaměřen na různé věkové skupiny, přesunou se na něj dětské pořady, které nyní televize vysílá na svém prvním a druhém programu, tedy i Večerníček. ČT počítá s nákupem zahraničních pořadů i s vlastní tvorbou. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Televizní program pro všechny stanice.

 

Právě se děje

Další zprávy