reklama
 
 

Déčko a Art zlepšují dosah, naladí je 95 procent lidí

9. 10. 2013 14:44
Česká televize kvůli tomu uzavřela smlouvu na vysílání v celostátní síti.

Praha - Česká televize od středy rozšíří pokrytí nových stanic Déčko a kulturní stanice ČT art na 95 procent domácností. Uzavřela kvůli tomu smlouvu s Českými Radiokomunikacemi, jež jí umožní vysílání i v její celostátní síti.

Radě ČT to řekl generální ředitel televize Petr Dvořák. ČT kvůli dosavadnímu neúplnému pokrytí programů, které spustila na konci prázdnin, čelila kritice diváků.

ČT bude kanály šířit prostřednictvím takzvaného třetího multiplexu, který provozují České Radiokomunikace. Dosud byly programy šířeny v regionálních sítích, které jí podle ČT zajišťovaly pokrytí 82,5 procenta domácností.

Podle odlišného výpočtu Českého telekomunikačního úřadu na začátku srpna pokrytí těchto regionálních sítí bylo 75,9 procenta obyvatel. Rozšíření na 95 procent populace ČT původně plánovala do dvou let.

Televize současně vyzvala diváky, kteří dosud signál nezachytili, k přeladění svých přijímačů. Původní vysílání v síti MUX 1a ale zůstane zachováno. Pokud nedojde k automatickému přeladění, je nutné zvolit manuální nebo automatický způsob ladění standardním způsobem, nejlépe podle čísla kanálu v daném místě, uvedla ČT ve svém manuálu.

Změnu pocítí hlavně u hranic

Největší změnu podle ČT zaznamenají diváci v příhraničních regionech, které plně nepokrývá multiplex 1a. Jde hlavně o některé oblasti na Moravě (Olomoucký, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj), v severních Čechách (Ústecký a Liberecký kraj), v Plzeňském kraji a na Vysočině.

Česká televize spustila dětskou televizi ČT :D spolu s kulturním programem ČT art v sobotu 31. srpna. Na Déčko se poté měla přesunout většina dětských programů, zatímco na ČT2 mělo zůstat vysílání Večerníčku a ranní reprízy Kouzelné školky.

Kvůli menší dostupnosti nového kanálu ale ČT některé pořady vrátila na ČT2, a to především pásmo dětského vysílání v sobotu a v neděli mezi šestou a devátou hodinou ráno.

autor: ČTK | 9. 10. 2013 14:44

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama