CzechTourism přestal používat logo Czech Republike

ČTK ČTK
5. 11. 2013 12:55
Podle české turistické centrály se logo nelíbilo ani zřizovateli, ani partnerům.
Foto: CzechTourism, MARK BBDO

Praha - Tuzemská centrála cestovního ruchu přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 milionu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil.

Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července. Uvedl to Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály.

Nové logo totiž nebylo tak úspěšné, jak si centrála původně myslela. "To Czech Republike jsme eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz.

Slovní hříčku, která cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může CzechTourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou taktéž zaměřeny zejména na mladé lidi.

Země příběhů

Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla.

Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena primárně na starší cílovou skupinu mezi třiceti a pětačtyřiceti lety.

Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal jedenáct let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na logo nové a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko.

Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka.

 

Právě se děje

Další zprávy