Tomáš Pergler
Aktualizováno 12. 12. 2017 18:37
Zhruba šest a půl roku Andreji Babišovi trvalo, než se probojoval ke své vládě. Dlouholetý majitel koncernu Agrofert a druhý nejbohatší občan Česka se nejdříve svezl na protikorupční vlně a úspěšně vsadil na soustavnou kampaň a kritiku tradičních politických stran. Po vstupu do koaliční vlády Bohuslava Sobotky se hnutí stalo nejoblíbenější politickou formací, což potvrdilo i v letošních říjnových volbách do Poslanecké sněmovny. Volební úspěch završí Babiš ve středu, kdy prezident jmenuje jeho menšinovou vládu.
Říjen 2013
Masová kampaň zdůrazňující Babišův odstup od tradičních politiků a jeho manažerské schopnosti pomáhá ANO k nečekanému úspěchu ve volbách do Poslanecké sněmovny. Hnutí získává přes 18,6 procenta hlasů a umisťuje se s malým odstupem na druhém místě za sociálními demokraty. Formuje se koalice ČSSD, ANO a KDU-ČSL. Ještě před volbami Babišův Agrofert kupuje novinové vydavatelství MAFRA a později také oblíbené Rádio Impuls.