Yahoo! meziročně klesla návštěvnost, euforie z nového vedení opadá

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
22. 1. 2013 15:07
Specializovaný server Memeburn shrnuje pocity mnohých expertů, kteří změnu vedení Yahoo! a počínání Mayerové od jejího nástupu v červenci 2012 sledují. Napsal, že zatím bylo slyšet jen málo konkrétních slov o změnách a už to všechno začíná trvat příliš dlouho, navíc nepřicházejí žádné dobré zprávy.
Foto: Tomáš Kunc

Zahraničí – Yahoo! od loňska ohlašuje velké změny a něco jako své druhé jaro, ale není to moc přesvědčivé.

Nový provozní ředitel Yahoo! Henrique De Castro představil své vize o budoucnosti internetu na konferenci Digital-Life-Design v Mnichově. Sedmačtyřicetiletého rodilého Portugalce, který byl od roku 2006 ve službách konkurenčního Googlu, přetáhla šéfka Yahoo! Marissa Mayerová do týmu, který má firmu vytáhnout z dlouhodobého útlumu.

De Castro ovšem v Bavorsku zklamal ty, kteří se konečně chtěli dozvědět, jakým směrem se internetový gigant hodlá v nejbližší době vydat. Odmítl totiž hovořit konkrétně o Yahoo! s odůvodněním, že od jeho jmenování provozním ředitelem uplynuly jen dva měsíce a teprve se ujímá funkce.

Na zprávy o změnách čekají zadavatelé reklamy. Jak ukazují čerstvá čísla zveřejněná serverem comScore, ani nástup nového vedení v loňském roce nepříznivý vývoj nezastavil.

V meziročním srovnání poklesla v prosinci 2012 návštěvnost vyhledávače Yahoo! o čtyřiadvacet procent, u e-mailů jde o dvanáctiprocentní propad. A to jen v USA.

Mayerová dříve slíbila, že firma se chce více zaměřit na tablety a mobily, kde jí konkurence ujíždí. De Castro v obecné rovině řekl, že budoucnost vidí v personalizovaných portálech, upravených podle potřeb, zájmů a preferencí každého individuálního uživatele.

„Vítězi budou ti, kteří dokážou nabídnout kvalitní obsah a distribuovat ho personálně,“ prohlásil provozní ředitel. Tomu se prý přizpůsobí také inzerce.

Podle něj takzvaným všeobecným portálům doba odzvání. Je třeba vyvíjet technologii na vytváření těch personalizovaných, což je podle De Castra nyní větší priorita než to, zda se vyrábí obsah do mobilu či na jiné platformy.

Specializovaný server Memeburn shrnuje pocity mnohých expertů, kteří změnu vedení Yahoo! a počínání Mayerové od jejího nástupu v červenci 2012 sledují. Napsal, že zatím bylo slyšet jen málo konkrétních slov o změnách a už to všechno začíná trvat příliš dlouho, navíc nepřicházejí žádné dobré zprávy.

„Vzrušení a očekávání kolem nového Yahoo! začínají poněkud uvadat,“ napsal uznávaný server. Že by na restart průkopnického giganta ze Sunnyvale bylo přece jenom pozdě a jsme svědky něčeho, jako je pozvolný odchod dinosaura do historie?

Pokud chce „režim Marissy Mayerové“, jak je někdy nové vedení v médiích s nadsázkou nazýváno, přesvědčit svět o opaku, musí to udělat během letošního roku. Nejpozději.

 

Právě se děje

Další zprávy