Byznys – Letos na startu vánoční, tedy hlavní sezony převládá mezi prodejci přesvědčení, že Ježíšek bude štědrý. Zavedené internetové obchody uvažují o pětinovém růstu prodejů.
Pro celkové maloobchodní tržby v internetových i kamenných obchodech pak odborníci letos odhadují meziroční nárůst do tří procent.
I to by byl v nákupní mizérii posledních měsíců velký pokrok.
Dárky se sice nakupují ve velkém už od listopadu, ale hlavním měsícem předvánočních nákupů zůstává jednoznačně prosinec. Až v něm se totiž přidají k tržbám nákupy za potraviny.
Loňský rok byl z pohledu obchodníků velmi slabý – prosincové tržby meziročně klesly o 2,9 %. Pokud by se letos odhad tříprocentního růstu naplnil, znamenalo by to alespoň vyrovnání loňského propadu a návrat do roku 2011.
Petr Hlinomaz