Nová žurnalistika? Psát efektivně pro inzerenty

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
20. 8. 2014 13:17
Novináři ve vydavatelství Time Inc. mají nový úkol. Psát články, které pomohou navázat kvalitní vztahy s inzerenty.
Foto: Tomáš Kunc

Zahraničí - Novináře z jednoho z největších amerických vydavatelství Time Inc. čeká nejistá budoucnost. Velká část z nich bude propuštěna.

V souvislosti s oddělením vydavatelství od mediálního domu Time Warner Inc. na začátku tohoto roku přišlo o práci už pět set zaměstnanců. Další vlna propouštění by měla být ještě větší.

O budoucnosti jednotlivých novinářů z mnoha známých novin a magazínů (Time, Sports Illustrated, People atd.) se bude rozhodovat na základě bodového ohodnocení v několika kategoriích stanovených v interní tabulce. Kromě kvality psaní, čtenosti vybraných témat, aktivity se rovněž hodnotí, zda jejich texty pomohou přitáhnout větší počet inzerentů.

"Novináři ze Sports Illustrated byli skutečně propuštěni na základě bodů v této tabulce, a to i v případě, že šlo o velmi kvalitní novináře, a to pokud jimi produkovaný obsah nebyl vyhodnocen jako prospěšný pro budování vztahů s inzerenty," řekl zástupce odborů sdružených pod organizací The Newspaper Guild, Anthony Napoli, pro server gawker.com.

The Newspaper Guild v otevřeném dopisu vedení vydavatelství Time Inc. požádalo ale i o přezkoumání dalších kritérií. Server gawker.com se zároveň obrátil na mluvčího Sports Illustrated.

"Výklad odborů je zavádějící a vytržený z kontextu. Tabulka obsahuje několik kategorií, ne pouze jednu. Novináři jsou propouštěni po zralé úvaze o jejich celkové odbornosti pro digitální média," napsal mluvčí Sports Illustrated Scott Novak.

Vydavatelství Time Inc. se stalo nezávislou společností oddělením od mateřské Time Warner. Protože společnost vykázala v prvním čtvrtletí ztrátu v hodnotě 32 milionů amerických dolarů, přistoupila k úsporným řešením, mezi jinými právě i k hromadnému propouštění zaměstnanců.

 

Právě se děje

Další zprávy