Na MPSV raději nepište. Jeden člověk na konflikty nestačí

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
9. 11. 2012 9:59
Insider získal čerstvě vydaný závazný příkaz, který putoval z pražského ústředí Úřadu práce na všechny pobočky v zemi. Jeho vyznění je jednoznačné: Prosím vás, nestěžujte si kvůli sKartám, nemáme lidi na vyřizování stížností.
Foto: Tomáš Kunc

Dokument - Problémy s počítačovým programem, jehož užívání prosadil bez výběrového řízení od začátku roku exministr Jaromír Drábek, nyní znovu zkomplikovalo souběžné vydávání sociálních karet (sKaret).

A právě u dávek státní sociální podpory (rodičovská, porodné, příspěvek na bydlení apod.) se ukazuje, že systém zdaleka nefunguje, jak by měl, a na úřadech práce i na samotném MPSV chybí lidé.

Insider získal čerstvě vydaný závazný příkaz, který putoval z pražského ústředí Úřadu práce na všechny pobočky v zemi. Jeho vyznění je jednoznačné: Prosím vás, nestěžujte si, nemáme lidi na vyřizování stížností.

Ze zjištění Insideru vyplývá, že úředníci, kteří dávky vyřizují, s náběhem sKaret zavalili ústředí svými žádostmi o vyřešení chyb při vyřizování žádostí (v žargonu ministerstva jde o příkaz na konflikty).

„Jde o případy, kdy si někdo podá žádost na dvou místech současně nebo se změní jeho rodinné poměry. My zjistíme chybu, hlášení odešleme do Prahy a tam to mají vyřešit,“ popsala systém jedna z pracovnic.

V Praze ale sedí jediný člověk, který má případy z celé země řešit. Nestíhá. „Mějte prosím strpení, na MPSV zpracovává požadavky (v tuto chvíli 300) ve schránce konflikty za celou ČR jedna pracovnice, nyní řeší požadavky z počátku října,“ stojí v příkazu.

A tak se úředníci kromě osmi technických rad, jak mají problémy s chybami řešit, dozvěděli i to podstatné – své žádosti neurgujte, nemá to cenu.

Úřady práce mají nyní asi 8,5 tisíce zaměstnanců. Místo sto klientů na jednoho pracovníka, jak doporučovalo i MPSV, musí jeden úředník obsloužit dvě sta až šest set lidí - podle konkrétní dávky. A nyní se znovu v souvislosti s vydáváním sKaret tvoří fronty, lidé na karty čekají i celý den. V Praze už musela na jednom z úřadů asistovat i policie.

........

From: Frázová Lenka Ing. (GŘ) Sent: Tuesday, November 06, 2012 9:36 AM Subject: Konflikty osob v AIS_řešení Importance: High

Vážené kolegyně,

vážení kolegové.

stále častěji se na MPSV ([email protected] )obracíte s žádostmi o odstranění konfliktů v dávkových aplikacích.

V zájmu plynulosti a operativnosti při jejich řešení, se po dohodě s pracovníky MPSV, na Vás obracím s žádostí o dodržování níže uvedených pravidel:

1. Požadavky na řešení konfliktů zasílejte do schránky Konfliktypouze jednou, neurgujte požadavky – stejný požadavek od např. tří referentů ztěžuje orientaci v požadavcích a zpomaluje řešení konfliktů. Všechny požadavky jsou pečlivě evidovány a postupně dle data přijetí vyřizovány. K zasílání požadavků na MPSV si vytvořte systém.

2. Při zasílání požadavku, je třeba uvést, ze které AIS konflikt pochází, uvést IK MPSV osoby v AIS pokud existuje, jméno příjmení, rodné příjmení, adresu klienta, napsat téžkontaktní údaje na vyřizující osobu (jméno, příjmení, telefonní číslo). Není potřeba uvádět číslo jednací žádosti ani spisovou značku. Výrazně se tím urychlí vyřízení požadavku.

3. V případech řešení problémů vzniklých po migraci v AIS PnP zasílejte co nejvíce údajů, v těchto případech je řešení velice složité a zdlouhavé. Zasílejte v příloze např. otisk obrazovek k porovnání rozporu v RFO, rozporu v AIS apod.

I z ostatních AIS zasílejte detaily osob, otisky obrazovek apod.

4. Vyskytne-li seproblém se stornováním výplaty z důvodu nesrovnalosti IK a rodného čísla, zašlete otisk obrazovky celého hlášení o stornované platbě.

5. Zaměstnanci si mohou některé problémy v souvislosti s neúplnými daty v sKartové aplikaci vyřešit operativně sami, pokud změnu provedou aktualizací dat osoby v AIS do RFO, tato aktualizace následně cca po ½ hodině synchronizuje v  KRKu. Pokud by cca  po ½ hodině nedošlo ke změně v KRKu, až potom je to problém (např. osoba podobná) a ten teprve zadají na Konflikty.

6. Přizaložení nové osoby do RFO se IK MPSV nepřiřadí ihned, je třeba počkat na synchronizaci RFO s KRK. V novýchAIS  PnP, HN a ZAM zkuste provést následující den po založení osoby do AIS na osobě takového klienta nějakou změnu, napři přidat titul, uložit a zase odebrat a uložit. Poté by se u osoby mělo objevit IK.V agendě ZPO lze následující den „přenačíst“ osobu v opravě žádosti pomocí „Hledání osob v RFO“ a znovu načíst osobu s IK do žádosti. Pouze pokud se akce nepovede z důvodu podobnosti osoby, duplicity r.č., neautorizovaného jména nebo příjmení, zašlete požadavek  na Konflikty, pokud možno s otiskem detailu chybov&eacu te;ho hlášení (obsahuje informace o důvodu nezpracování požadavku a ID požadavku (např. 146…..)

7. Pokud žádáte přidělení IK MPSV či změnu, která se neprovede z důvodu konfliktu automatickyv agendě SSP,  vyčkejte na vyřízení požadavku prostřednictvím aplikace na MPSV, nezasílejte případy hned na Konflikty hned. Pokud nebude Váš požadavek vyřízen cca do týdne, vytvořte znovu požadavek a vyčkejte. Poté teprve zašlete požadavek na Konflikty a nezapomeňte vždy zaslat číslo požadavku a údaje o klientovi.

8. V případě, že potřebujete provést změnu např. v případechadopce, osvojení, změny pohlaví, změny koncovky r.č. apod. neprovádějte změnu sami, nezakládejte osobu jako novou a požadavek s původními a novými údaji zašlete na Konflikty.

9. Mějte prosím strpení, na MPSV zpracovává požadavky (v tuto chvíli 300) ve schránce Konflikty  za celou ČR jedna pracovnice, nyní řeší požadavky z počátku října!

Výše uvedený postup bude vydán též Sdělením VO, je tedy pro všechny zaměstnance závazný.

Moc děkuji za spolupráci a přeji příjemný den.

S pozdravem

Lenka Frázová

 

Právě se děje

Další zprávy