Za kulisy – Po VIP premiéře filmu Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka si dnes koupí vstupenky i první běžní diváci a producenti začnou počítat, kolik peněz divácky očekávaný snímek vydělá.
Kromě toho tu jsou ale ještě další finanční zdroje: prodej triček, dresů, půllitrů a dalších doprovodných předmětů a rovněž stejnojmenná knížka, kterou autoři spolu s herci pokřtili už v úterý.
Internetový obchod s merchandisingovými produkty Made in Slavoj Houslice funguje už od října 2010, kdy televize Nova poprvé odvysílala seriál Okresní přebor.
Premiéra oživila e-shop
V té době, na konci roku, zaznamenal internetový obchod nejvyšší tržby. Jenže ty pak šly dolů a znovu je oživil až chystaný celovečerní film. S jeho blížící se premiérou zájem o dresy a další předměty s logem okresního fotbalového týmu začal znovu narůstat.
Majitel obchodu - společnost Evolution Films, která vyrábí a prodává merchandisingové předměty na základě licenční smlouvy s CET21, provozovatelem TV Nova - očekává další nárůst právě po premiéře.
Kolik už prodej triček, dresů a dalších předmětů vydělal, odmítají majitelé sdělit. "Podléhají obchodnímu tajemství," řekl Insideru Filip Štědrý, který má e-shop na starosti.
Uvedl pouze to, že se prodaly z každé kategorie stovky kusů. To podle Insideru představuje tržby v řádu až stovek tisíc korun. Fotbalové dresy se prodávají od 750 korun, trička od 330 korun, půllitr vyjde na 200 a šála na 300 korun.
"Nejvíce se obecně prodávají trička, konkrétně Luňák a Kužel," uvedl Štědrý. V době uzávěrky tohoto vydání Insideru bylo například zcela vyprodáno červené tričko s nápisem Kužel.
Průkopnické Hvězdné války
I kdyby e-shop Slavoj Houslice zaznamenal mimořádný obchodní úspěch, na 99,9 % se mu nepodaří trumfnout některé americké filmy, u nichž je prodej merchandisingových produktů srovnatelný s tržbami ze vstupenek.
TV Nova přitom mohla zájem o film, a tedy i navazující prodej doprovodných předmětů, zvýšit, pokud by původní seriál odvysílala před ohlášenou premiérou. Jenže televize ho zařadila už na podzim.
"Nova se někdy v této oblasti chová naprosto neprofesionálně a nepochopitelně. Netuším, proč seriál nepustila až teď, kdy by před blížící se premiérou filmu určitě měl i větší sledovanost," řekl Insideru znalec poměrů na filmovém a televizním trhu. Vzhledem ke svým vazbám na TV Nova si ovšem přál zůstat v anonymitě.
Průkopníkem v této oblasti byly Hvězdné války, které dosáhly toho, že výnos z doprovodného prodeje triček a dalších předmětů dokonce překonal tržby z prodeje lístků.
Vydavatel sází na knihu
V úspěch knihy Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka věří vydavatelství Mladá fronta, které publikaci za 199 korun pustilo do prodejen v nákladu 10 tisíc kusů dva dny před premiérou filmu.
Také vydavatelství tají své finanční záležitosti spojené se Slavojem Houslice. "Očekáváme zisk přiměřený uvedenému nákladu," řekla Insideru PR manažerka Mladé fronty Pavlína Míčová.
Podle zjištění Insideru vydavatelství na knihu o okresním fotbalovém týmu hodně sází. Co se týče výdělku, má se stát jedním z několika letošních "top titulů".