Patrola
Režie: David Ayer
Obsazení: Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick ad.
Co říká distributor: Brian Taylor a Mike Zavala jsou nerozlučná policejní dvojka. Dělají vše pro to, aby se na konci hlídky vždy ve zdraví vrátili domů. Mají jedinou jistotu: v ulicích South Central v Los Angeles si nemůžou být jisti absolutně ničím! Ve spleti modrých světel, houkajících sirén a adrenalinových situací jsme svědky spontánních a často humorných momentů dvou kolegů, kteří tráví většinu času v policejním autě, čekajíce na další případ. Vznikne mezi nimi pouto, díky kterému fungují v nebezpečných situacích jako sehraný tým. Vědí, že kdykoliv může přijít chvíle, kdy bude třeba nasadit vlastní život.
Verdikt: Jít
Zámořské recenze nešetří nadšením, příběh dvou nerozlučných kamarádů z policejní hlídky často označují za jeden z nejlepších filmů o strážcích zákona posledních let.
Patrola je rozhodně cool. Policajti i dealeři fuckují v husté kulometné kadenci a vulgárním slangu, frekvence střihu a neobvyklé úhly kamery odkazují na videoklipovou estetiku. Žánrově pak Patrola připomíná mix policejní reality show a hiphopového pořadu na MTV.
Na začátku se zdá, že by film mohl být docela podvratnou podívanou, když v expozici v první čtvrthodině představuje obě hlavní postavy jako trochu nesympatické a nevyzrálé frajírky kompenzující si nevybitou agresivitu v zásazích proti podezřelým. Brzy se ovšem ukáže, že určitá forma machismu je jen vnějším projevem přirozeného chování mezi pravými chlapy a scénář brzy začne představovat jejich něžnější stránku.
Briana s Mikem najednou představuje jako spravedlivé drsňáky se srdcem na dlani.
Oba hlavní protagonisté se zhošťují svých postav skvěle (obzvlášť Jake Gyllenhaal dokazuje, že je jedním z nejlepších herců své generace), hlubšímu ztotožnění se s příběhem ovšem brání klišovitost mnohých situací a nedostatek pocitu autenticity. Paradoxně proto, že tvůrci, zdá se, neusilují o nic jiného, než aby jejich dílo vyznělo jako věrohodný film, který diváka dostane přímo do centra dění a představí život policejních pěšáků bez příkras.
A Patrola opravdu nevypadá jako autentický vhled do života na předměstí South Central v L. A. Karteloví pěšáci vypadají a hrají v lepším případě jako zkarikovaní dealeři z braku, také kolegové Briana a Mikea ze sboru jako by vypadli z náborového policejního spotu pro teenagery.
Navzdory tomu jde o solidní žánrovou zábavu, která v některých momentech dokáže vyvolat slušné napětí a na konci trochu předvídatelně dojme.