Inside Sport - Jeden z hlavních sponzorů fotbalového Eura, které začíná už za tři týdny v Polsku a na Ukrajině, firma Coca-Cola, najala pro svou reklamní kampaň šestici bývalých reprezentantů Československa a Česka.
Na lahvích speciální edice jsou portréty Jana Kollera, Antonína Panenky, Ladislava Vízka, Pavla Srníčka, Karla Poborského a Miroslava Kadlece.
Jak zjistil deník Insider, třeba Jan Koller zinkasoval za to, že Coca-Cola použila jeho tvář, dvě stě tisíc korun. Koller byl podstatně dražší než třeba Ladislav Vízek, který dostal "jen" 50 000 korun. S věkem, jak vidno, u fotbalových hvězd klesá nejen výkonnost, ale i cena.
Vízek byl lehce zaskočen, když se mu doneslo, že Jan Koller, nejlepší kanonýr české reprezentace všech dob, inkasoval čtyřnásobek.
K fotbalu má Coca-Cola už léta blízko, sponzorem mistrovství světa je od roku 1974, s evropskými šampionáty spojila své logo o 14 let později.
A díky tomu samozřejmě smí s fotbalovými svátky spojovat i své marketingové a obchodní kampaně.
Třeba kampaň „let’s get CRAZY“, v jejímž rámci se na trhu objevily půllitrové lahve, na jejichž obalu nechybí kromě loga Eura 2012 ani portréty fotbalistů, kteří mají doma medaili právě z evropského šampionátu.
Antonín Panenka trefil zlato v Bělehradu v roce 1976, o čtyři roky později si Ladislav Vízek přivezl bronz z Itálie.
Miroslav Kadlec byl kapitánem vicemistrů Evropy 1996, na stejném turnaji v Anglii zazářil Karel Poborský - a jako náhradní gólman na něm působil i Pavel Srníček. Ten pak osobně odchytal Euro 2000, ale už bez medaile.
To Jan Koller už si z Portugalska vezl v roce 2004 bronz, ale moc ho v tu chvíli netěšil, „Brücknerovi chlapci“ tušili, že měli na to, aby celý turnaj vyhráli.