Data o sledovanosti od společnosti ATO - Nielsen napovídají, že o Vánocích sledují pohádky i ti, kteří se jim po celý rok vyhýbají. Na ty, které Česká televize vysílá na Štědrý den po sedmé hodině večerní, přepíná více než 60 procent diváků, kteří mají zrovna zapnutý přístroj.
Televize tak navzdory rostoucí konkurenci ze strany nových médií zůstává zakořeněná do domácího pojetí Vánoc. V průměru tráví Češi před televizní obrazovkou tři a půl hodiny denně. Během Vánoc a mimořádných situací, jako byly letošní povodně, se tento čas ještě prodlužuje.
Nové i tradiční vánoční příběhy ve sledovanosti porážejí nejoblíbenější seriály, volební debaty i filmové premiéry. Vedle nových pohádek se v žebříčku top 20 pravidelně objevují Tři oříšky pro Popelku. Do kánonu se po Pelíšcích dostaly oba dva díly pohádky Anděl Páně, vymizela z něj naopak starší klasika v podobě Pyšné princezny či Princezny se zlatou hvězdou na čele.
I letos byla nejsledovanějším pořadem na Štědrý den nová pohádka České televize. Tři princezny vidělo 1,9 milionu diváků starších 15 let. Podobně úspěšná byla na Boží hod česko-slovenská koprodukční pohádka Čarovné jablko, kterou vidělo 1,734 milionu diváků starších čtyř let.