Hong-Kong - Budějovický Budvar zaznamenal další vítězství ve vleklých sporech s pivovarským obrem Anheuser-Busch.
Firma získala v Hong-Kongu dvě ochranné známky "Budějovický Budvar". Registrace loga a etikety trvala kvůli námitkám Anheuseru přes deset let. Společnost to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Anheuser-Busch argumentoval možností záměny ochranných známek Budějovický Budvar se známkami Bud a Budweiser, letos ale vzal své námitky zpět.
"Roli v tom určitě hrál i fakt, že během posledních několika let padla pro nás pozitivní rozhodnutí o nezaměnitelnosti těchto ochranných známek v Číně, Koreji, Tchaj-wanu a dalších šesti zemích," řekla právnička Budvaru Helena Lejtnarová.
Výsledkem by podle firmy měl být růst exportu na místní trh. V hong-kongských restauracích je Budvar jako jediné české pivo k dostání i čepovaný.
Tamní trh vykazuje poměrně malou spotřebu piva na obyvatele, podíl dovozu je ale 80 procent a roste, uvádí Budvar.
Do celého světa firma loni vyvezla rekordních 587 tisíc hektolitrů piva, to bylo meziročně skoro o skoro šest procent více.
Čtěte dále:
Budějovický Budvar zvýšil zisk na 300 milionů
Američané mohou v EU prodávat papír Budweiser
Budvar uchránil Evropu před Budweiserem z USA