Zelení otevřou na webu velký nábor dobrovolníků

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
8. 9. 2013 22:30
Strana zelených připravuje kontaktní kampaň, chce nalákat tisíce lidí
Foto: Strana zelených

Praha - Kontaktní kampaň, ve které lidé přesvědčují svoje známé a sousedy k volbě vlastního politického favorita. Takový obrázek si většina lidí spojí s americkou volební kampaní.

Nyní se o něco podobného chce v českém prostředí pokusit Strana zelených, která o víkendu mimo jiné představila své kandidáty do předčasných voleb.

Strana si nápad na lepší práci s vlastními příznivci přivezla z Německa. "Dosud jsme pracovali se stovkami dobrovolníků, teď chceme pracovat s tisíci," plánuje předseda strany Ondřej Liška, který povede kandidátku v hlavním městě.

Strana, která se jen několik týdnů před volbami musí vyrovnat s novou konkurencí v podobě strany LES bývalého člena zelených Martina Bursíka, spouští v úterý mobilní a internetovou aplikaci, která dobrovolníkům nabídne spolupráci na míru.

"Vyvinuli jsme to ve spolupráci s německými zelenými, kde pracují s obrovským množstvím dobrovolníků. Žádná politická strana v Česku to ještě nezkusila," vysvětluje Liška.

Zájemci vyplní dotazník

Zájemci o spolupráci se zelenými vyplní v aplikaci dotazník, kde mohou uvést své bydliště, zájmy a možnosti, jak pomoct zeleným. Strana je pak kontaktuje s nabídkou, která se přizpůsobí požadavkům dobrovolníka.

Student s dobrou znalostí internetu, který má na pomoc straně jen několik minut denně, může pomoci šířit multimediální obsah. Starší paní, která si s internetem tolik netyká, může říct o programu zelených svým sousedům.

"Půjde o činnosti od šíření multimediálního obsahu až po oslovování lidí v blízkém okolí nebo akce, které organizujeme my nebo někdo jiný," vypočítává Liška.

Právě od kampaně "door to door", čili ode dveří ke dveřím, si zelení slibují dobré výsledky. "Začnete v rodině, u přátel, v hospodě a překvapivě to není tak těžké. Může to být mnohem efektivnější než bombastické billboardové kampaně. Ty si může zaplatit každý," myslí si Liška.

Ostatně podobnou kontaktní kampaň zkouší i TOP 09, která posílá uchazeče o místo poslance na návštěvu přímo do bytů voličů a v prezidentských volbách zvala na "pivo s Karlem".

 

Právě se děje

Další zprávy