Praha - Společnost Glaverbel Czech zvítězila v soutěži Axa Zaměstnavatel roku 2007. Největší výrobce plochého skla ve střední a východní Evropě skončil loni druhý.
Letos stříbrnou příčku obsadila Česká spořitelna, na třetí pozici se umístil loňský vítěz Škoda Auto, oznámil dnes na tiskové konferenci Pavel Hulák z pořádající firmy Fincentrum.
"Spokojenost zákazníků je klíčovou podmínkou pro rozvoj firmy. Klademe důraz na vnitřní komunikaci a odměňování zaměstnanců. Příkladem je 13. a 14. plat nebo tzv. systém cafeterie, díky němuž si pracovník vybere odměnu podle svojí chuti," uvedl personální ředitel Glaverbel Czech Libor Sehnal.
O2 je nejžádanější
Nejžádanějším zaměstnavatelem, kterého volila veřejnost, se stal operátor Telefónica 02. Na dalších místech byly Komerční banka a loni vítězné České aerolinie. V anketě mezi studenty vysokých škol byla nejžádanějším zaměstnavatelem zvolena popáté za sebou Komerční Banka.
Cenu Microsoft Zaměstnavatel bez bariér letos získala firma IBM, loni byla oceněná firma Siemens. "Handicapované lidi zaměstnává stále více firem.
Trendem je, že tito pracovníci přestávají vykonávat pomocné práce, stávají se z nich kvalifikovaní zaměstnanci s praxí," uvedl ředitel projektu Počítače proti bariérám Nadace charty 77 Rudolf Kubík. Dodal, že letos se soutěže účastnilo deset firem oproti sedmi v loňském roce.
Cenu CzechInvest Progresivní zaměstnavatel roku určenou pro malé a střední podniky obdržela společnost B.Braun Medical, a vystřídala tak loňského vítěze společnost Adastra.
Antistres uspěl
V nové letošní kategorii Personální projekt roku získala ocenění firma Air Products s antistresovým programem pro své zaměstnance. Vítězná společnost se zabývá výrobou a prodejem technických plynů.
"V naší mezinárodní firmě potřebujeme technické odborníky se znalostí cizích jazyků. Na trhu práce je tento typ pracovníků nedostatkové zboží, proto jsme pro ně hledali ten nejlepší benefit. V rámci antistresového programu se pracovník sejde s lékařem, trenérem a dietoložkou, kteří mu doporučí tipy na vhodné cvičení a životosprávu," komentovala umístění personální manažerka Air Products Jitka Moravcová.
Personální strategii firem hodnotila odborná porota, která posuzovala firemní kulturu, vnitřní komunikaci ve společnosti, odměňování zaměstnanců a jejich vzdělávání.