Poslanci Evropského parlamentu schválili ve středu návrh na snížení emisí CO2 u nových automobilů. Do roku 2030 by u osobních aut měly klesnout o 37,5 procenta. Celá problematika omezování spalin u aut je však komplikovanější. Podívejte se na přehled a statistiky boje s emisemi v automobilovém průmyslu, jak si ho představují europoslanci.
Dvěma auty cestují v průměru jen tři lidé
Počet osobních automobilů neustále roste. Největším problémem ale je, že při jízdách zejména do práce cestuje vozem zpravidla pouze řidič. V Německu i jinde v západní Evropě začali problém řešit pomocí sdílených jízd, kdy se více spolupracovníků domluví a jedou do práce společně jedním vozem.
I cestování osobními auty se ale může stát jedním z nejčistších způsobů dopravy, pokud vozem cestují alespoň čtyři lidé. V takovém případě je poměr produkovaných emisí na jednoho pasažéra hned druhý nejnižší po železniční dopravě.
Ze statistik bohužel vyplývá, že jedním autem cestuje v Evropě průměrně jeden a půl pasažéra, tedy tři na dva vozy. Tím pádem se ostatní způsoby přepravy, například autobusová, ukazují jako ekologičtější alternativy.