Poslanci Evropského parlamentu schválili ve středu návrh na snížení emisí CO2 u nových automobilů. Do roku 2030 by u osobních aut měly klesnout o 37,5 procenta. Celá problematika omezování spalin u aut je však komplikovanější. Podívejte se na přehled a statistiky boje s emisemi v automobilovém průmyslu, jak si ho představují europoslanci.
Elektromobilů je stále málo
Snahy jak omezit emise CO2 se vydávají dvěma cestami: zvyšování účinnosti spalovacích motorů, nebo přechodem na jiná paliva a pohony. V současnosti většina automobilů (52 procent) v Evropě jezdí na benzin, nicméně stále častěji můžete na silnicích vídat auta, jež pohání elektřina. Prodej elektrických aut s bateriemi v EU vzrostl mezi lety 2016 a 2017 o 51 procent.
Přestože registrací vozů na elektřinu každoročně přibývá, stále tvoří pouze malou část trhu (1,5 procenta nově registrovaných aut jsou elektrická).
Podle studie Boston Consulting Group bude nicméně v roce 2030 okolo 50 procent nových aut elektromobily nebo hybridy, do roku 2025 budou elektromobily ekonomičtější než automobily s vnitřním spalováním.