Vitesco Technologies bude dodávat pohon čtvrté generace pro Hyundai Motor Group

Vitesco Technologies bude dodávat pohon čtvrté generace pro Hyundai Motor Group

Společnost Vitesco Technologies začne dodávat svůj pohon nápravy EMR4 společnosti Hyundai Motor Group, která jej globálně využije ve svých elektromobilech v segmentech B/C. Celková hodnota sjednané zakázky dosahuje 2 miliard euro.

Za podpory: Vitesco Technologies

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, dále rozšiřuje své úspěšné podnikání v oblasti pohonů náprav: společnost získala kontrakt v hodnotě 2 miliard euro na dodávky čtvrté generace svého pohonu nápravy EMR4 (Electronics Motor Reducer) společnosti Hyundai Motor Group. Vysoce integrovanou jednotku 3v1 s provozním napětím 400 V a výkonem 160 kW využije Hyundai Motor Group ve své globální produkci elektromobilů v segmentech B/C.

Vitesco Technologies

Foto: Vitesco Technologies

"Jsme hrdí na skutečnost, že tímto velmi atraktivním pohonem nápravy můžeme přispět k uvedení připravované platformy elektromobilů Hyundai Motor Group na trh. Získaná zakázka nás opět utvrzuje ve správnosti našeho strategického rozhodnutí - zaměřit se již od počátku na elektromobilitu," uvedl Andreas Wolf, generální ředitel společnosti Vitesco Technologies.

Nejmodernější pohon nápravy

Pohonné ústrojí reprezentuje základní prvek elektromobilu, protože výrazně ovlivňuje jeho dojezd a také pocit z jízdy. K dosažení kvality těchto vlastností je zapotřebí vysoké účinnosti a vysokého měrného výkonu. Elektrický pohon musí být také co nejkompaktnější a nejlehčí, aby se snadno integroval do konstrukce vozidel, která využívají nové možnosti, jež elektromobilita nabízí. Systém EMR4 stojí na základech, které byly položeny v systému EMR3.

Díky dalším optimalizačním opatřením, využití nových technologií a rozsáhlému industrializačnímu know-how se globálnímu vývojovému týmu podařilo platformu EMR4 ještě výrazněji zefektivnit a zvýšit její výkon. Významnou úlohu v tom zastávají například polovodiče z karbidu křemíku (SiC), použité v měniči pohonné platformy.

Nová konstrukce pohonu nápravy umožňuje mimořádně vysokou škálovatelnost: u systému EMR4 mohou být celé vozidlové platformy a také různé segmenty vozidel vybaveny jedním totožným pohonným systémem. Toho bylo dosaženo důsledným uplatněním modulárního přístupu s přesně definovanými rozhraními a koncepce designu optimalizovaného pro výrobu.

"U našeho nového elektrického pohonu náprav jsme standardizovali vnitřní rozhraní a zároveň jsme dosáhli co největší flexibility navenek, takže můžeme nabídnout řešení na míru a zároveň optimalizovat náklady," potvrdil Thomas Stierle, člen představenstva a vedoucí obchodní jednotky pro elektrifikační technologie ve společnosti Vitesco Technologies.

...
Autor Aktuálně.cz