Společnost Vitesco Technologies začne dodávat svůj pohon nápravy EMR4 společnosti Hyundai Motor Group, která jej globálně využije ve svých elektromobilech v segmentech B/C. Celková hodnota sjednané zakázky dosahuje 2 miliard euro.
Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, dále rozšiřuje své úspěšné podnikání v oblasti pohonů náprav: společnost získala kontrakt v hodnotě 2 miliard euro na dodávky čtvrté generace svého pohonu nápravy EMR4 (Electronics Motor Reducer) společnosti Hyundai Motor Group. Vysoce integrovanou jednotku 3v1 s provozním napětím 400 V a výkonem 160 kW využije Hyundai Motor Group ve své globální produkci elektromobilů v segmentech B/C.
Foto: Vitesco Technologies
"Jsme hrdí na skutečnost, že tímto velmi atraktivním pohonem nápravy můžeme přispět k uvedení připravované platformy elektromobilů Hyundai Motor Group na trh. Získaná zakázka nás opět utvrzuje ve správnosti našeho strategického rozhodnutí - zaměřit se již od počátku na elektromobilitu," uvedl Andreas Wolf, generální ředitel společnosti Vitesco Technologies.
Pohonné ústrojí reprezentuje základní prvek elektromobilu, protože výrazně ovlivňuje jeho dojezd a také pocit z jízdy. K dosažení kvality těchto vlastností je zapotřebí vysoké účinnosti a vysokého měrného výkonu. Elektrický pohon musí být také co nejkompaktnější a nejlehčí, aby se snadno integroval do konstrukce vozidel, která využívají nové možnosti, jež elektromobilita nabízí. Systém EMR4 stojí na základech, které byly položeny v systému EMR3.
Díky dalším optimalizačním opatřením, využití nových technologií a rozsáhlému industrializačnímu know-how se globálnímu vývojovému týmu podařilo platformu EMR4 ještě výrazněji zefektivnit a zvýšit její výkon. Významnou úlohu v tom zastávají například polovodiče z karbidu křemíku (SiC), použité v měniči pohonné platformy.
Nová konstrukce pohonu nápravy umožňuje mimořádně vysokou škálovatelnost: u systému EMR4 mohou být celé vozidlové platformy a také různé segmenty vozidel vybaveny jedním totožným pohonným systémem. Toho bylo dosaženo důsledným uplatněním modulárního přístupu s přesně definovanými rozhraními a koncepce designu optimalizovaného pro výrobu.
"U našeho nového elektrického pohonu náprav jsme standardizovali vnitřní rozhraní a zároveň jsme dosáhli co největší flexibility navenek, takže můžeme nabídnout řešení na míru a zároveň optimalizovat náklady," potvrdil Thomas Stierle, člen představenstva a vedoucí obchodní jednotky pro elektrifikační technologie ve společnosti Vitesco Technologies.