Praha - Nově uzavřené spojenectví mezi ministerstvem vnitra a Českou poštou by mělo občanům ulehčit od administrativní zátěže. Poštovní pobočky zprovozní od příštího roku na dva tisíce Czech Pointů - míst, odkud mohou lidé jednoduše komunikovat s úřady.
Jde o další fázi projektu Czech Point, s nímž v roce 2005 poprvé přišla iniciativa Estat.cz - efektivní stát a tehdejší stínový ministr vnitra Ivan Langer. Dnes už si ve funkci řádného šéfa resortu pochvaloval nově uzavřenou spolupráci.
"Česká pošta je pro nás klíčovým partnerem k realizaci několika kroků v rámci projektu eGovernment. Czech Pointy totiž nepatří jen na úřady, ale především tam, kam jsou občané zvyklí chodit. A to je právě Česká pošta," uvedl Langer na dnešní tiskové konferenci.
Spolu s generálním ředitelem České pošty Karlem Kratinou před novináři podepsal společné memorandum týkající se spolupráce na projektu eGovernmentu, jehož nedílnou součástí jsou právě Czech Pointy.
Jde o místa, která mají občany zbavit nekonečných front a přebíhání mezi jednotlivými úřady a umožnit jim z propojených databází získat například výpis z katastru nemovitostí či rejstříku trestů.
Projekt zahájil letos v březnu pilotním provozem s omezeným množstvím služeb, kdy nabízel výpisy ze tří centrálních registrů (obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, katastr nemovitostí). V budoucnu mají přibýt i přístupy k dalším dokumentům.
Pracoviště Czech Point se mají podle plánů ministerstva vnitra postupně objevit na tisícovkách míst - na obecních úřadech, poštách a dalších úřadech.
V současnosti nabízí například Česká pošta 37 stanovišť. Od Nového roku má jejich počet vzrůst až na dva tisíce.