Včera jsme si to prakticky vyzkoušeli hned před milánským letištěm, v jehož okolí se odehrávají novinářské testovací jízdy nové Škody Superb combi.
Zavazadlový prostor, který má objem 633 litrů, je tak velký, že dosáhnout pro zavazadla na jeho okraji u zadní strany opěradel sedadel může být pro člověka menší postavy docela problém.
To, že má superb combi možnost ukotvit zavazadla na svém místě pomocí nastavitelných popruhů, jsme pak ocenili v zatáčkách v podhůří alpských vrcholů. Byli jsme proto ušetřeni zvuků, které obvykle vydávají zavazadla narážející do stěn kufru.
Na silnicích ve městech , mimo ně ani na dálnici jsme podvozku třetího (a zřejmě již posledního kombíku v nabídce mladoboleslavské škodovky) nic nemohli vytknout.
Podvozek je naladěn tak, aby umožnil sportovní jízdu, a přitom na výmolech nevytřásl z pasažerů uvnitř auta duši. Zatím jsme nemohli vyzkoušet, jak se bude chovat plně obsazené auto navíc s pořádně naplněným kufrem.
Motor 1,8 TFSI, který byl v testovaném voze, a s nímž jsme na dopolední testovací trase ujeli necelou stovku kilometrů, má však dostatečný potenciál na to, aby zvládl i bezpečné předjížděcí manévry i s pořádně těžkým nákladem.
Jistým jízdním vlastnostem napomáhal v ostřejších zatáčkách i připojitelný pohon zadní nápravy.