Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
poslední dny sbíráme vaše náměty a postřehy k novému designu Aktuálně.cz. Děkujeme za ně, je povzbuzující vidět, jak vám na vašem zpravodajství záleží.
Jak důležité je míti svou tvář, jsem si znovu uvědomil při debatách s kolegy, kteří pro vás Aktuálně.cz před třemi lety začali vytvářet.
První reakce na návrhy nové podoby "jejich" stránek byly přímé a zvídavě kritické: Je uspořádání zpráv skutečně o řád přehlednější, nebo jen barvíme krabičky? Jsme seriózní zpravodajství, jak to pozná čtenář na první pohled? Jsou na první pohled patrné unikátní rysy Aktuálně.cz? Je výběr témat v chystané reklamní kampani na novou podobu webu dostatečně výstižný? Pochopí lidé, že za tím webem pracují skuteční novináři? A tak.
Proto má nakonec nový web v sobě moderní prvky, podporující rychlost konzumace zpráv, avšak na druhé straně ho charakterizuje nadčasový, precizní "novinářský design".
Protože Aktuálně.cz, to jsou především kvalitní žurnalisté, zocelení budováním někdejšího největšího seriózního listu Mf Dnes nebo později České televize či Hospodářských novin.
Bez kvalitních novinářů by nebylo původního zpravodajství, které se vám snažíme dennodenně přinášet. To je skutečná tvář Aktuálně.cz.
V této chvíli z našich-vašich nových stránek definitivně mizí označení "beta" charakterizující přechodnou, testovací verzi. Tým, který pro vás více než půlroku spolu s experty výzkumných a designových agentur přeměnu webu připravoval, však rozhodně nezmizí.
Už pro vás chystá další vylepšení.
Péče o to, aby Aktuálně.cz nabízelo bezkonkurenčně nejlepší "rychlý přehled všeho podstatného, co se právě děje", v našich očích jen tak nekončí. Kdybychom přestali, může se stát, že před vámi začneme ztrácet tvář. A to bychom opravdu neradi.
Děkujeme vám za vaše podněty.
A hlavně za to, že nás čtete!
Jakub Unger, ředitel Aktuálně.cz