Praha- Česká republika patří k těm několika málo světovým výjimkám, kde Google není jedničkou mezi internetovými vyhledavači.
Také s ohledem na tuto skutečnost se česká pobočka firmy rozhodla prohloubit svou spolupráci s mediálním domem Centrum Holdings (který je vydavatelem Aktuálně.cz) a v září oznámily obě společnosti uzavření strategického partnerství.
V rámci dohody Centrum Holdings od 1. října v Česku autorizovaně nabízí reklamu AdWords. Stal se tím prvním takovým distributorem reklamních služeb Google AdWords v regionu střední a východní Evropy.
Portály Centrum a Atlas vlastněné Centrum Holdings používají vyhledávání Googlu, a také díky tomu se Googlu v roce 2010 podařilo snížit náskok vedoucího Seznamu.
Podle zářijové statistiky Toplist, která sleduje, které vyhledávače Češi používají pro přístup na české stránky, pokles podíl Seznamu o více než tři procenta na 53 procen uživatelů. Google naopak svůj podíl o sedm procentních bodů zvýšil a dosáhl 44 procent. Tento údaj však označuje i zahraniční uživatele, při započítání pouze českých uživatelů byl podíl o osm procent nižší.
Centrum Holdings nabízí reklamu ve vyhledávání Google, ale také na největším videoportálu YouTube a na vlastních portálech Žena.cz.
Nabídku služeb pro malé a střední podniky má v Centrum Holdings na starosti Agentura Najisto. Službu chtějí obě společnosti nabízet i v dalších zemích, kde skupina působí, tedy na Slovensku a v Chorvatsku.
"Podpora lokálních partnerů je pro nás od začátku klíčová a společně s Centrum Holdings teď spojíme kvalitní lokální zkušenost i obsah s vyspělou technologií. Naše aktivity nám potvrdily, že o e-marketing je ze strany malých a středních firem velký zájem," uvedla k partnerství Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu.
Nabízením AdWords by spolupráce obou společností neměla skončit, Centrum Holdings chce v budoucnu nabídnout i další technologie Googlu, například online mapy.