Finská Nokia je nejcennější značkou Evropy

Redakce EKO
17. 9. 2008 12:30
Centrem velkých značek zůstává Německo
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Trojici nejcennějších značek Evropy tvoří Nokia, Luis Vuitton (LVMH) a Vodafone. Vyplývá to ze studie Evropského institutu pro výzkum značek, kterou zveřejnily Finanční noviny.

Značka finského výrobce mobilních telefonů se cení na 38,3 miliardy eur (920 miliard Kč), což je o šest miliard eur více než loni.

Prodejce luxusního zboží Luis Vuitton má hodnotu 34,9 miliardy eur a britský operátor Vodafone s 24,1 miliardy eur zaujímá třetí místo.

"Hlavním evropským centrem značek je Německo zastoupené sedmi firmami, které jsou v čele daného odvětví," poznamenal ke studii výkonný ředitel Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni Gerhard Hrebicek.

Mezi padesáti nejcennějšími značkovými firmami je patnáct německých, především automobilových. Na šestém místě se umístil Mercedes-Benz, sedmý BMW a první desítku uzavírá Deutsche Bank.

Celkem bylo do žebříčku zařazeno 3000 značkových firem ve 24 zemích.

Deset nejcennějších značek v Evropě

1. Nokia 38,283 mld. eur
2. LVHM 34,907 mld. eur
3. Vodafone 24,128 mld. eur
4. Telefónica 22,550 mld. eur
5. Unilever 21,638 mld. eur
6. Mercedes-Benz 21,359 mld. eur
7. BMW 20,061 mld. eur
8. RBS 19,135 mld. eur
9. France Telecom 19,123 mld. eur
10. Deutsche Bank 18,172 mld. eur
 

Právě se děje

Další zprávy