Praha - Trojici nejcennějších značek Evropy tvoří Nokia, Luis Vuitton (LVMH) a Vodafone. Vyplývá to ze studie Evropského institutu pro výzkum značek, kterou zveřejnily Finanční noviny.
Značka finského výrobce mobilních telefonů se cení na 38,3 miliardy eur (920 miliard Kč), což je o šest miliard eur více než loni.
Prodejce luxusního zboží Luis Vuitton má hodnotu 34,9 miliardy eur a britský operátor Vodafone s 24,1 miliardy eur zaujímá třetí místo.
"Hlavním evropským centrem značek je Německo zastoupené sedmi firmami, které jsou v čele daného odvětví," poznamenal ke studii výkonný ředitel Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni Gerhard Hrebicek.
Mezi padesáti nejcennějšími značkovými firmami je patnáct německých, především automobilových. Na šestém místě se umístil Mercedes-Benz, sedmý BMW a první desítku uzavírá Deutsche Bank.
Celkem bylo do žebříčku zařazeno 3000 značkových firem ve 24 zemích.
Deset nejcennějších značek v Evropě
1. | Nokia | 38,283 mld. eur | |
2. | LVHM | 34,907 mld. eur | |
3. | Vodafone | 24,128 mld. eur | |
4. | Telefónica | 22,550 mld. eur | |
5. | Unilever | 21,638 mld. eur | |
6. | Mercedes-Benz | 21,359 mld. eur | |
7. | BMW | 20,061 mld. eur | |
8. | RBS | 19,135 mld. eur | |
9. | France Telecom | 19,123 mld. eur | |
10. | Deutsche Bank | 18,172 mld. eur |