Nový klient je nejrozmazlovanější
Při sledování některých reklamních kampaní si člověk až říká, že je škoda, že je spokojený u svého operátora a že se zrovna nechystá uzavřít novou smlouvu. Lákadel je celá řada: tašky a batohy, služby na více než měsíc bez paušálu, balíčky volných minut nebo SMS až na dva roky, dotované telefony při uzavření smlouvy, neomezené bezplatné volání v rámci sítě až na rok, atd.
Poněkud slabší bývají nabídky pro stávající klienty. V poslední době například Eurotel nabízel volání po třetí minutě zdarma, T-Mobile až hodinové hovory za jednotný poplatek, Vodafone nonstop volání v síti za jednorázovou aktivaci a podobně.
Stávající zákazníci dvou operátorů si nicméně můžou "přivydělat" i tím, že přilákají nového zákazníka.
T-Mobile: měsíc bez paušálu
Doporučovací akce T-Mobile je poněkud specifická, protože má celou řadu omezení. Ale začneme od odměn... Poskytovaná výhoda je velmi jednoduchá: Zákazník, který doporučí nového klienta, nebude muset v nejbližším měsíci platit žádný paušál. Stejnou výhodu dostane i nový zákazník.
Pro získání tohoto zvýhodnění je ale třeba splnit několik podmínek:
1. Nový zákazník musí uzavřít smlouvu na dobu určitou, přičemž je jedno, zda si aktivuje úplně nové číslo, převede číslo z Twist karty nebo přejde od jiného operátora.
2. Zákazník si musí aktivovat standardní tarif (tedy se smlouvou na 2 roky), nikoli eTarif (ty mají smlouvy jen na rok).
3. Sleva platí jen u nových zákazníků, kteří svou smlouvu uzavřou na internetu, prostřednictvím T-Mobile eShopu. Při vyplňování smlouvy je nutné číslo doporučujícího uvést do poznámky.
4. Tuto slevu je možné využít jen do konce srpna 2006.
5. Maximálně může klient T-Mobile takto doporučit 10 zákazníků - tedy ušetřit až 10 paušálů.
Vodafone: doporučte maximálně 5 lidí
Vodafone omezuje počet získaných "duší" na 5 a odvozuje výši získané odměny od tarifu, který si nový zákazník aktivuje. Výše odměn shrnuje následující tabulka, stejně jako u T-Mobile na doporučující proceduře vydělávají obě strany.
tarif doporučeného | odměna pro doporučeného | odměna pro doporučujícího | |
s Vodafone kartou | s tarifem | ||
Vodafone karta | 50 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
Rozjezd Naplno | 150 Kč | 50 Kč | 150 Kč |
50 Naplno | 250 Kč | 50 Kč | 250 Kč |
150 Naplno | 450 Kč | 50 Kč | 450 Kč |
300 Naplno | 500 Kč | 50 Kč | 500 Kč |
500 Naplno | 500 Kč | 50 Kč | 500 Kč |
Jak tabulka dokládá, maximální možná odměna pro agilního propagátora je 2500 korun. I u nabídky Vodafonu je ale třeba mít na zřeteli některé podmínky.
1. Odměny za doporučení nových zákazníků nedostávají uživatelé tarifů Slyším Vás, Odepiš, Junior a Vodafone karty bez limitu.
2. Odměnu nedostanete hotově, ale prostřednictvím odpočtu z faktury nebo navýšením kreditu předplacenky.
3. Protože s Vodafonem neuzavírá nový zákazník smlouvu, je poskytnutí odměny podmíněno včasným zaplacením dvou faktur. Neboli - slevy na vyúčtování se dočkáte nejdřív za dva měsíce, a pokud bude doporučený nespolehlivý a bude si s placením dávat na čas, tak třeba taky nikdy.
4. Pro využití slevy je nutné oznámit jméno doporučujícího při uzavírání smlouvy v prodejně Vodafonu nebo využít telefonní číslo 800 77 77 10. Na něj může volat jak doporučující (dát pracovníkům číslo svého kamaráda), nebo sám zájemce o služby (který nahlásí, kdo ho o výhodách Vodafonu přesvědčil).
Vyplatí se nezapomínat
Bonusy za získání nového zákazníka jsou příjemným bonbónkem v případě, že stejně plánujete uzavření smlouvy (zvláště u T-Mobile, kde to je na dva roky). Výhody ovšem nejsou až tak velké, aby se kvůli nim člověk přetrhl. Nicméně, pokud se už s někým blízkým scházíte u jednoho operátora, rozhodně stojí za to, abyste na tuhle možnost slevy nezapomněli.