Zájem o webové jízdenky sílí. Koupíte je na 500 vlaků

alt
7. 7. 2008 15:25
Vyzvednout si je však cestující často musí v pokladně
Odborníci kritizují státní České dráhy za to, že jejich systém slev je příliš složitý a pro cestující nepřehledný.
Odborníci kritizují státní České dráhy za to, že jejich systém slev je příliš složitý a pro cestující nepřehledný. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - České dráhy hlásí stále větší zájem o nákup jízdenek přes internet. V letošním prvním pololetí jich prodaly 170 tisíc, třikrát více než před rokem.

Při nákupu po síti odpadá nutnost chodit k pokladně, uvádějí ČD v tiskové zprávě. Má to ale háček: nejprodávanější typ elektronické jízdenky, takzvanou eLišku, si cestující v pokladně nebo prodejním automatu vyzvednout musí.

"Je to velmi levná jízdenka, která má takto nastavené podmínky," vysvětluje mluvčí ČD Ondřej Kubala.

S "eLiškou" je mezi libovolnými dvěma krajskými městy možné jet za 140 korun. Platí i při cestě z nebo do stanic mezi krajskými městy, tedy například z Kolína do Hranic na Moravě.

K využití slevy je nutné mít zákaznickou kartu, počet těchto jízdenek v jednom spoji je omezený. eLišky je možné koupit pouze přes internet, tvoří tak přes 60 procent elektronických jízdenek.

Přes internet i do Rakouska

Více než třetina potom připadá na vlaky SC Pendolino, EuroCity a InterCity, zbytek jsou mezinárodní lístky a žádosti o zákaznické karty.

"Očekáváme, že jízdenek do ciziny prodáme ve druhém pololetí mnohem více," doplnila ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy ČD Luďka Hnulíková. Dráhy do internetové nabídky vedle Německa zařadily nově i Rakousko, Maďarsko a Slovensko.

Celkem jde po síti koupit cestu pěti sty spoji včetně rychlíků a expresů. Do budoucna ČD nevylučují ani přidání osobních vlaků, podle mluvčího Kubaly to ale bude technicky náročné.

Prudký růst internetového prodeje bude podle drah ještě pokračovat. Příležitost pro růst tu je: dráhy celkem ročně přepraví přes 180 milionů cestujících.

Prostor je i pro zlepšování marketingu. "Systém slev ČD je velmi komplikovaný. Lidé jsou zmatení a většina z nich, především pak ti starší, se v něm musí ztratit. Chtělo by to jej sjednotit a zjednodušit," řekl před časem v rozhovoru pro Aktuálně.cz marketingový odborník Jiří Mikeš.

 

Právě se děje

Další zprávy