Vadí vám hudba při nakupování? Hypermarkety Globus nabídnou hodinu ticha

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
1. 12. 2017 11:45
Pokud bude mít obchod pozitivní ohlasy od zákazníků, prodlouží novinku až do konce adventního období.
Bez hudby. (ilustrační foto)
Bez hudby. (ilustrační foto) | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Hypermarkety Globus vypnou v příštím týdnu ve večerní špičce od 18 do 19 hodin hudbu, která nakupování v řetězcích obvykle doprovází. Zatím jde o test. Hypermarket tak jde vstříc těm, kteří si chtějí udělat rychle velké vánoční nákupy v tichu.

Pokud bude mít obchod pozitivní ohlasy od zákazníků, prodlouží novinku až do konce adventního období. "Během prvního týdne se budeme dotazovat zákazníků v obchodech, zda by jim prodloužení hodiny ticha na celé předvánoční období vyhovovalo a podle toho ji zachováme," potvrdila mluvčí Pavla Hobíková.

V tuzemských řetězcích se hudební podkreslení stalo běžnou součástí nakupování. Například diskonty Penny Market mají i vlastní rádio, které hraje zákazníkům ve všech 360 prodejnách. Na programu se podílí desetičlenný tým moderátorů, redaktorů a reportérů.

Hudba, která se ozývá v obchodech a supermarketech, je tajnou zbraní obchodníků. Dokáže zpomalit vnímání času, ovlivnit náladu či průběh nakupování. Již desítky let mnoho psychologů zabývajících se zdokonalováním technik marketingu analyzuje její vliv na nakupování či na čas strávený v obchodech ve všech jejích složkách: hlasitost, tempo, tonalita, druh a podobně.

Studuje se i způsob, jak hudební styl ovlivňuje útratu. Například klasická hudba je spojována s luxusními výrobky.

Podle experta Marketingového institutu Zdeňka Haška se krok Globusu může stát počátkem nového antivánočního trendu. "Nejít se zběsilým vánočním davem se může stát novou konkurenční výhodou a způsobem jak se odlišit. Věřím, že princip 'méně je více' pochopí více obchodníků a přidají se. Ona je po tom vlastně poptávka viditelná už dlouho," dodal Hašek.

 

Právě se děje

Další zprávy