Telefónica: U:fon užívá podvodné praktiky

Dušan Klimeš
16. 8. 2007 12:15
Konkurent se brání a hájí prodejce

Praha - Jeden z největších telekomunikačních operátorů v zemi dnes varoval před nekalými praktikami konkurentů. Týká se to údajně i značky U:fon, kterou provozuje firma MobilKom a která před několika týdny začala nabízet své služby.

"Prodejci těchto společností se vydávají za spolupracovníky Telefóniky O2 a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy," uvádí tiskový mluvčí firmy Martin Žabka.

Na podobné chování si údajně stěžovali zákazníci především na prodejce sítě U:fon.

Máme etický kodex

Tomu se ale firma MobilKom brání.

"Ztotožňujeme se s názorem Telefóniky, že jakékoli podvodné praktiky při podomním prodeji jsou naprosto nepřijatelné, a jejich nepřípustnost včetně postihů je i součástí smlouvy se společnostmi, které pro nás pracují," říká Jana Studničková, mluvčí U:fona.

"V případě porušení etického kodexu či jiného prokázaného neprofesionálního jednání spolupráci s daným prodejcem ukončíme spolupráci," dodává.

Foto: Aktuálně.cz

Zároveň uvádí, že prodejce nemá žádnou motivaci uzavírat podvodnou smlouvu, protože vyplacení provize proběhne až ve chvíli, kdy zákazník službu skutečně aktivuje, nikoli za smlouvu.

"Podobné pokusy o klamání zákazníků se bohužel čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom," uvádí Václav Zakouřil, ředitel pro právní podporu obchodu a marketingu společnosti Telefónica.

Vypnutý analog

Na základě klamné informace o ukončení provozu analogových ústředen prodejci požadují od zákazníků občanský průkaz a poslední vyúčtování hovorů.

Poté zákazníkovi předají formulář na zrušení pevné linky s logem společnosti Telefónica O2.

"Tyto podvodné praktiky poškozují přímo zákazníky a je politováníhodné, že jejich obětí jsou zpravidla senioři, kteří již ne vždy chápou všechny souvislosti a složitosti jednotlivých nabídek telekomunikačních služeb," dodává Zakouřil.

Čisté svědomí?

Podomní prodej a osobní kontakt na ulici je podle operátorů velmi úspěšný, a tak ho hojně využívají. Ovšem zřejmě ani Telefónica O2 má se svými prodejci problémy.

Dnešní Rakovnický Deník otiskl článek, ve kterém jsou popisovány podobné praktiky, které nyní firmě vadí na U:fonu. Jenže byly údajně prováděny prodejci Telefóniky.

Většina navštívených byla uvedena v omyl. Navíc zavádějící informace vedly u většiny oslovených k podpisu objednávek nabízených služeb, píše Deník.

 

Právě se děje

Další zprávy