Praha – Samoobslužné skenování čárových kódů během nákupu a jeho placení u speciálních pokladen bez vykládání z vozíku brzy spustí také řetězec Tesco. Stane se tak druhým v Česku, kdo tuto alternativu ke klasickým i samoobslužným pokladnám nabídne.
Služby nazvané Scan&Shop a Scan&Shop Mobile budou obdobou služby Scan&Go, kterou jako první v Česku zavedl řetězec Globus – ten na konci října rozšíří systém samoobslužného skenování zboží během nákupu do všech svých hypermarketů v ČR.
O tom, že právě Tesco spustí službu ještě letos, informoval online deník Aktuálně.cz už v červenci. Firma nyní uvedla, že podrobnosti řekne na tiskové konferenci v příštím týdnu. "Tyto služby budou postupně spuštěny v 17 obchodech Tesco ve střední Evropě. O přesném spuštění této služby v Česku budeme informovat," uvedl mluvčí Václav Koukolíček.
Zatím novinka funguje v hypermarketech Tesco ve slovenských městech Trnava a Nitra. "Zákazníci mohou zboží naskenovat a zabalit přímo do svojí tašky v nákupním vozíku. Ušetří tak čas věnovaný vykládání zboží na pokladní pás a ukládání do tašek. Kromě toho, tímto způsobem mohou mít nakupující svoje výdaje pod kontrolou," říká obchodní ředitel Tesco na Slovensku Martin Kuruc.
V případě Scan&Shop Mobile využívá zákazník při nakupování svůj mobilní telefon, do kterého si stáhne aplikaci, která nahradí ruční skener. "Pro fungovaní systému je důležité nejprve naskenovat QR kód při vstupu do prodejny. Na konci nákupu aplikace v telefonu vygeneruje kód nákupu, který je nutné naskenovat ručním skenerem ze samoobslužné pokladny a zaplatit," uvedlo Tesco.
Službu s názvem Scan&Go začal v Česku testovat řetězec Globus v roce 2013, letos ji výrazně rozšiřuje. Ke konci října budou mít zákazníci ve všech 16 hypermarketech Globus k dispozici 1600 skenerů a 81 pokladen.
"Zákazník bere zboží do ruky jen dvakrát – když ho dává do vozíku a současně skenuje a pak až ho ukládá do auta. Zboží může během nákupu ukládat také přímo do tašky, čímž se ušetří ještě jeden úkon," říká mluvčí Globusu Pavla Hobíková.
Tříleté testování podle ní ukázalo, že zákazníci moderní styl nakupování přijali. K největším výhodám patří úspora času a rychlé odbavení bez čekání. U pokladny nemusí zákazník znovu načítat zboží. Většina času se ušetří tím, že odpadá vykládání zboží na pokladní pás.
Řetězec Kaufland nyní zavedení podobné novinky neplánuje. "V zásadě se zajímáme o celou řadu inovací, které vedou ke zpříjemnění nákupu našich zákazníků, kam patří i možnost samoobslužného skenování Scan&Go. V současné době o jeho zavedení však neuvažujeme," uvádí mluvčí Michael Šperl.
Ani Albert podobný systém nevyužívá. "Zákazníci mohou platit na obslužných i samoobslužných pokladnách, kterými jsou vybaveny desítky vybraných obchodů," dodala mluvčí řetězce Barbora Vanko.