Milka mění logo, kráva se po 117 letech otočí a přijde o nápis. Nejdříve se ukáže na nové čokoládě

Iva Špačková Iva Špačková
31. 7. 2018 6:17
Změnou prochází logo i celé balení čokolády. Původní název Milka pochází ze slov Milch (mléko) a Kakao (kakao).
Nové logo se objeví poprvé u čokolády s arašídy.
Nové logo se objeví poprvé u čokolády s arašídy. | Foto: Mondelēz International

Praha -  Americká nadnárodní společnost Mondelēz International, která vyrábí čokoládu, sušenky či piškoty, mění téměř po dvaceti letech logo své populární značky Milka. Moderní balení jí má přilákat nové zákazníky. 

S informací přišel německý týdeník W&V (Werben & Verkaufen), zabývající se reklamou a prodejem. Změnu charakterizuje jako "žádnou revoluci, přesto významný krok".

Foto: Mondelez Czech Republic

Nové logo, které nakreslila agentura LPK, působí na první pohled mnohem prostěji než jeho předchozí verze. Největší změnou je to, že hlavní postava obrázku - kráva se zvonkem - se po 117 letech otočila a namísto doleva se dívá vpravo. 

Další změny jsou méně nápadné, všechny však vedou ke stejnému cíli - zjednodušit podobu Milky a dodat jí moderní vzhled.

Stíny v nadpise značky v novém logu zmizely, stejně tak se vytratilo slovo Milka z břicha fialové krávy, která navíc přišla na svém těle o některé prokreslené detaily.

Tráva pod nohama krávy zmizela zcela, zato Alpy za ní se roztáhly přes několik řádek čokolády a jednoduché stíny je přeměnily na univerzálněji stylizované pohoří. Změnou prošla i konev s mlékem. 

Další změnu prodělala tečka nad "i", která se změnila na kapku mléka, a dodala tak novému logu děj. Ležérní šmouha totiž vzbuzuje pocit, že surovina na výrobu čokolády byla právě před malou chvílí nalita z bandasky. 

Kromě loga se měnila i fólie, do níž jsou čokolády zabaleny. Není již lesklá, ale matná a dodává čokoládě příjemný sametový vzhled. 

Změnou prošla i zadní strana obalu. Údaje o složení, výživové hodnotě produktu a výrobci byly zvětšeny tak, aby je šlo přečíst i bez lupy. Tabulka s kaloriemi srozumitelněji informuje o tom, kolik energie člověk načerpá z jedné řádky čokolády.

První podoba Milky vznikla v roce 1901. Název Milka pochází ze slov Milch (mléko) a Kakao (kakao).

Chystané změny mají podle týdeníku W&V sloužit k tomu, aby se značka v regálech výrazně odlišila od konkurence.

"Nový design posiluje slogan Jemnost najdeš uvnitř. Ten má zvýraznit skutečnost, že jemnost se skrývá uvnitř každého člověka, stejně jako uvnitř čokolády Milka," říká ke změně vzhledu Gabriela Bechynská, mluvčí Mondelēz International pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

První čokoláda, která se dostane na pulty v novém obalu, bude novinka Milka Peanut Crisp. Ještě v létě zamíří do obchodů ve střední Evropě. Po ní se do nových obalů začnou převlékat i ostatní výrobky.

"Postupně dojde ke změně loga na všech produktech. V průběhu letošního čtvrtého čtvrtletí by tak již měla mít většina produktů obal s novým logem," dodává mluvčí.

 

Právě se děje

Další zprávy