McDonald´s, KFC nebo Burger King? Projděte si, jak Češi milují fast foody

HODNOCENÍ FAST FOODŮ

Agentura Nielsen Admosphere se v únoru zeptala vzorku 513 českých uživatelů internetu starších patnácti let na jejich vztah k fast foodům. Podívejte se, jak hodnotí jednotlivé řetězce podle různých kritérií (mezi nimi lze procházet šipkou do stran) a co dalšího o sobě řekli (posuňte se dolů).

1 (nejlepší) 2 3 4 5 (nejhorší)

ZNALOST ZNAČEK

„Jaké fast foody – prodejny rychlého občerstvení – znáte nebo jste o nich už někdy slyšel/a?“ (spontánní znalost bez nápovědy)

85 %

lidí zná McDonald‘s napříč Českou republikou

79 %

lidí zná KFC napříč Českou republikou

32 %

lidí zná Burger King (hlavně z Prahy a Středních Čech)

Fast foody jako Subway, Döner kebab, UGO, Bageterii Boulevard nebo Running Sushi znají zejména mladší věkové skupiny do 34 let než starší lidé. Znalost těchto fast foodů je také vyšší mezi vysokoškolsky vzdělanými respondenty.

„Které z následujících fast foodů znáte?“ (podpořená znalost s nápovědou)

97 %
97 %
64 %

PRŮMĚRNÁ ÚTRATA

Lidé utrácejí v průměru za jednu návštěvu ve fast foodu 188 Kč (více peněz v restauraci nechávají ženy než muži a také lidi s nižším vzděláním).

NÁVŠTĚVNOST

67 %

Takový podíl lidí nakupuje aspoň občas v McDonald‘s.

60 %

Takový podíl lidí, spíše žen, nakupuje aspoň občas v KFC.

< 1/4

Necelá čtvrtina lidí, hlavně mužů, jí alespoň občas v Döner Kebab.

Tolik lidí chodí do fast foodu v pravidelný čas

Zdroj data: Nielsen Admosphere, a.s., internetová populace 15+, N=513, sběr dat proběhl v termínu od 6. února do 13. února 2017
Zdroj grafických prvků: shutterstock.com, Aktuálně.cz

Které řetězce rychlého občerstvení mají Češi nejraději? A jak často do nich vůbec chodí? Projděte si, co ukázal čerstvý průzkum agentury Nielsen Admosphere. Letos v březnu je to čtvrtstoletí od otevření první pobočky McDonald´s v tehdejším Československu.
Autor Iva Špačková, Tomáš Kunc