Pozor na varnou konvici, varují Kaufland i ČOI

Tereza Holanová Tereza Holanová
21. 3. 2014 12:40
Lidé mohou nebezpečný výrobek vracet na prodejnách, i když nemají účtenku.
Nebezpečná rychlovarná konvice
Nebezpečná rychlovarná konvice | Foto: Tristar

Praha - Obchodní řetězec Kaufland stahuje z prodeje rychlovarnou konvici značky Tristar WK-1317. Podle prodejce se totiž může stát, že se vnitřní vodiče rychlovarné konvice během používání protaví krytem základny.

"Dospěli jsme k závěru, že rychlovarná konvice nebyla vyrobena v souladu s bezpečnostními náležitostmi Směrnice o nízkém napětí," uvádí Kaufland na svém webu.

Bezpečnostní riziko se týká výrobku s číslem šarže 0557-1317. Číslo šarže najdete na stříbrné nálepce na dolní straně základny, radí Česká obchodní inspekce. Pokud konvici nemůžete vrátit do prodejny, nadále ji nepoužívejte a zlikvidujte ji, dodává ČOI.

Konvice vyrábí nizozemská firma Tristar a v Kauflandu se prodávaly od prosince 2013.

Zákazníci mohou vadný výrobek vracet v kterékoliv prodejně řetězce. Kupní cenu dostanou zpět i bez předložení stvrzenky.

Česká obchodní inspekce radí, aby ji nepoužívali.

 

Právě se děje

před 21 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy