Praha - Více než 90 procent internetových uživatelů se na internetu nechává inspirovat tipy na dárky, případně část vánočních dárků i nakoupí. Celou vánoční nadílku pořídí přes eshopy dvě procenta z nich.
Takové jsou výsledky průzkumu, který realizoval nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s Aukro.cz a Obchodni-dům.cz.
Češi se internetu přestávají bát, téměř polovina z nich nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně.
Úspora peněz i času
Jako největší výhody uvádějí finanční a časovou úsporu, oceňují také, že zboží prodávané na internetu je většinou srozumitelně a komplexně prezentováno. Nakupující může navíc navštěvovat diskuze ostatních a inspirovat se v nich.
Průzkum ukázal, že nejpodstatnějším důvodem k nákupu na internetu je cena zboží a širší sortiment, ve velkém také Češi zohledňují slevy a speciální nabídky.
"Cena je opravdu velice podstatná. Pokud se Češi rozhodnou, že si koupí nějaké dražší zboží, vydrží i několik týdnů sledovat na internetu jeho cenu a čekat na nejpříhodnější okamžik koupě," řekl manažer webu Heureka.cz Tomáš Hodboď.
Televize a parfémy
Na internetu Češi k Vánocům nejčastěji kupují elektroniku a drobné domácí spotřebiče.
"Obrovským hitem jsou letos LCD televizory a fotorámečky," uvedl Petr Šebek ze serveru Obchodní-Dům.cz. Oblíbené jsou také pressovače nebo parfémy. "Prodej parfémů vzroste o Vánocích oproti běžnému roku až o 700 %," doplnila Hana Huntlová ze serveru Vivantis.cz.
Rostoucí zájem o vánoční dárky reflektují i internetové obchody. Největší z nich přiznávají, že poslední dva měsíce roku tvoří 25 až 33 % jejich celoročního obratu.