Brněnská Olympia se opět rozroste. Aktivisté protestují

Veronika Skálová Veronika Skálová
10. 12. 2008 6:42
Centrum bude největší na Moravě. Ekologům se další růst nelíbí
Foto: Jiří Hloušek

Brno - Krize, která v zemi zastavuje velké developerské projekty, neřádí všude.

Pětadvacet tisíc čtverečních metrů a osmdesát obchodů navíc tak najdou za rok návštěvníci centra Olympia v Modřicích, těsně za hranicemi Brna. Centrum se přitom zvětšilo už vloni - přibyla nová pasáž s pětadvaceti obchody a třípatrovou prodejnou nábytku Kika.

Plánovaná čtvrtá etapa propojí celé centrum do nákupního kruhu. Celková obchodní plocha dosáhne 111 tisíc čtverečních metrů, což z ní činí největší nákupní a zábavní centrum na Moravě. A druhé největší v zemi po obchodním centru Letňany, které má více než 125 tisíc metrů čtverečních.

Větší zátah na zákazníky

"Tím se zvětší i spádová oblast Olympie ze současných 60 kilometrů na zhruba 100 kilometrů a zasáhne i města Olomouc a Zlín," poznamenal marketingový ředitel centra Aleš Navrátil.

Po dostavbě bude nákupní centrum nabízet celkem 220 obchodů. Spolu s rozlohou centra vzroste i počet parkovacích míst na celkových 3400.

Zatím poslední fáze rozvoje centra se však nelíbí aktivistům. S vedením Olympie už v minulosti vyjednávali a dohodli se například na tom, že developerská společnost Somerston Olympia vybuduje podél řeky Svratky část biokoridoru. Přesto se jim neustálý růst nákupních center v Brně nelíbí.

„Nešťastná je především nevyváženost rozložení nákupních center ve městě a jeho blízkém okolí. Zatímco v jižní části města dosahuje koncentrace 12 čtverečních metrů nákupní plochy na jednoho obyvatele, v jiných částech města je jen těsně nad nulou," vysvětlil Jiří Koželouh z Nesehnutí.

Lidé tak musejí za nákupy cestovat daleko od domova a mimo jiné se tím komplikuje i dopravní situace ve městě.

Množství větší než malé

Podle studie z roku 2006 navíc na jednoho obyvatele Brna připadalo 1,6 čtverečního metru obchodní plochy. Optimální je podle odborníků situace, kdy připadá jeden čtvereční metr "na hlavu".

Foto: Jiří Hloušek

Olympie své rozšiřování neomezí jenom na obchodní plochu. Kromě části biokoridoru "vynahradí" lidem svůj růst také úpravou téměř pětihektarového území za budovou nákupního centra. Na rozdíl od biokoridoru bude osazeno mobiliářem a mělo by sloužit jako odpočinková a sportovní zóna. Území bude napojené na cyklostezku Brno - Vídeň, která za obchodním centrem prochází.

 

Právě se děje

Další zprávy