reklama
 
 

Makro přitvrdilo:někteří přijdou o karty

1. 6. 2006
Od července mění velkoobchodní řetězec Makro svoje obchodní podmínky. Přináší několik novinek, které mají ale jedno společné: sváteční zákazníci pryč, více komfortu největším odběratelům. Ti budou mít každý den v týdnu vyhrazeny určité hodiny jen pro své nákupy.
Doporučujeme

Ke změnám se řetězec rozhodl po zkušenostech z pilotního projektu v Ústí nad Labem. Právě tam byly zaváděné změny od března testovány, a řetězec a jeho klienti měli možnost zhodnotit jejich dopad. Protože se osvědčily, budou od prázdnin platit ve všech dvanácti velkoobchodních centrech.

Kartu má kdekdo

Infobox

Dáme každému z vás 10 000 dolarů. Jsou jen vaše. Neváhejte a roztočte je na burze! Investujte, vydělejte a k tomu vyhrajte hodnotné ceny!! Hrajte s námi naši INVESTIČNÍ  HRU!

Podmínky pro získání členské karty Makro jsou velmi benevolentní: Fyzická osoba musí předložit živnostenské oprávnění, kopii titulního listu daňového přiznání a občanku (popř. pas atp.), zástupce právnické osoby musí mít kromě občanky a titulního listu DP ještě výpis z obchodního rejstříku. Fyzickým osobám se karta dosud vydávala zdarma, nyní přijde registrace na 100 Kč. Každý subjekt (živnostník nebo firma) může mít vydány až dvě karty pro různé fyzické osoby; přitom nikdo jiný než majitel kartu nesmí použít.

Makro: také ráj rodinných nákupů

Co si budeme povídat, celá řada zákazníků si do Makra jezdí vyřizovat hlavně své soukromé nákupy nebo svou klientskou kartu použijí jen jednou za čas - když je v akci zajímavé kancelářské křeslo nebo kopírka. Právě ti posledně jmenovaní ale nyní o svou kartu nejspíš přijdou. Makro se rozhodlo, že bude vyžadovat, aby každý zákazník v Makru utratil alespoň 2000 Kč (bez daně) za půl roku. Po třech měsících řetězec zákazníka upozorní, že mu hrozí zrušení registrace, a když se útrata nedostaví, má už klient smůlu.

Potíže by zřejmě neměly nastat těm, kdo v Makru pravidelně pořizují rodinné nákupy - nedostat se nad tisíc korun za tři měsíce může jen velmi skromná rodina. Podle odhadů řetězce je málo aktivních klientů jen minimum: jejich počet by neměl překročit deset procent současného počtu klientů.

Víc komfortu podnikatelům

Makro bude nyní rozlišovat dvě kategorie nejvýznamnějších zákazníků. Dosud vydávalo Makro pouze zlaté karty, a to těm, kdo nakoupili ve třech po sobě jdoucích měsících alespoň za 80 tisíc Kč. Kromě jiných výhod mohou majitelé těchto karet nakupovat v hypermarketech už o hodinu dříve než běžní klienti.

Nově budou kovových karet dva druhy: stříbrné (20-40 tisíc Kč měsíčně) a zlaté (nad 40 tisíc Kč měsíčně). Majitelům obou typů karet ale bude Makro poskytovat exkluzivní služby po několik hodin každý den, konkrétně ve všední dny v 6:00 až 9:00, v sobotu v 6:00 až 8:00 a v neděli mezi 7:00 a 8:00. Majitelé zlatých karet také budou dostávat bonusy za své tržby, a to od 0,5 % do 3 %.

TIP: O tom, za jakých podmínek akceptuje Makro na své půdě platební karty, si můžete přečíst ve starším článku. Nezvýšilo by zákazníkům komfort třeba to, kdyby mohli platit i jinými kartami?

Přijdou sváteční zákazníci nakoupit?

Uvidíme, zda nové obchodní podmínky usnadní Makru fungování. A kdoví, třeba i klienti, upomínaní o větší útratu, přijdou nakoupit - a nechají v hypermarketu i víc než ony potřebné dva tisíce.

autor: Karolína Kučerová

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama