Brno - Kanceláře na atraktivních adresách v centru Prahy, Brna nebo jiného krajského města se dají pronajmout už za pár stovek měsíčně. A je o ně stále větší zájem. I když jsou jen "virtuální".
"Zájem o pronájem sídla roste dlouhodobě. Ale v posledních dvou měsících jsme zaznamenali nárůst poptávky o desítky procent," uvedl Josef Jaroš ze Smart Office & Companies, jedné ze společností, která pronájem virtuálních kanceláří v Česku nabízí. Podle něj se společnosti snaží především šetřit na výdajích.
Systém je jednoduchý. Společnost vlastnící reálné kancelářské prostory umožní podnikateli, aby do obchodního rejstříku zapsal její adresu jako sídlo společnosti.
"K pronájmu sídla patří i další služby, například plně vybavená zasedací místnost k dispozici pro schůzky s klienty, přeposílání pošty, faxů, vyřizování telefonních hovorů a podobně. Výhodou pronajatého sídla je i stálost adresy. Při stěhování provozovny není třeba vyřizovat změnu sídla," doplnil Jaroš.
Stojí je méně peněz i starostí
Pro samotné podnikatele představuje pronájem virtuálního sídla firmy úsporu nejen finanční, ale i časovou. Zvlášť pokud nevlastní vhodnou nemovitost.
"Naše společnost žádné vlastní kanceláře nepotřebuje, pracujeme z domova a jednou týdně se scházíme. Ale potřebujeme sídlo. A to jsem nechtěla vázat na vlastní byt," vysvětluje Daniela Kraydlová, majitelka společnosti Global Management Studio, proč si platí virtuální kancelář.
Zapsání takového sídla společnosti do obchodního rejstříku navíc pro podnikatele většinou nepředstavuje žádnou administrativní zátěž. Pronajímatel obvykle všechny náležitosti vyřídí za něj.
"Společnost má vlastního notáře, takže se všechno odehrálo na jediné schůzce. Nehledě na to, že naše společnost má kanceláře a provozovny jen pronajaté. A majitelé domů jsou s povolováním sídel společností ve svých nemovitostech dost opatrní. Takže nám virtuální kancelář i usnadnila vyjednávání," konstatuje Michaela Marková, jednatelka společnosti VG Entertainment.
Společnosti nabízejí virtuální kanceláře hlavně na pražských adresách, ale stále častěji také v Brně, Ostravě, Plzni nebo Bratislavě. Upozorňují, že takové řešení je výhodné nejen pro podnikatele pracující z domova, ale také pro ty, kdo chtějí své služby rozšířit do dalších měst v republice.