Praha - Na finálový zápas Ligy mistrů, který se uskuteční v Aténách, se těší nejen fotbaloví fanoušci, ale i obchodníci.
Podle studie společnosti MasterCard se totiž mohou těšit na 26 milionů eur, které jim připlují do pokladen. A to jenom díky fotbalovému zápasu mezi AC Milán a Liverpoolem, který dnes v tomto městě sehrají.
Experti se shoduj, že hlavní přínosy pocítí především prodejci spotřebního zboží a podnikatelé v turismu.
Na své si přijdou bary, restaurace, hotely, dopravci a správa Olympijského stadionu.
|
Dovolená, kultura
Odborníci se rovněž domnívají, že propagace kombinovaných nabídek kulturních akcí a hotelového ubytování před akcí by mohla povzbudit návštěvníky k prodloužení pobytu a přinést tedy místním podnikatelům další zisky.
- Zajímají vás fotbalové výsledky? ČTĚTE ZDE
"Liga mistrů UEFA patří mezi největší světové sportovní události a Atény jsou pro pořádání finále vynikajícím místem," říká senior viceprezident oddělení sponzoringu MasterCard Worldwide John Stuart.
"Náš výzkum provedený ve spolupráci s několika předními experty ukázal, že finanční přínosy pro hostitele finále jsou obrovské a že přestože se jedná jen o jeden večer, v Aténách bude mít akce dlouhodobější ekonomický dozvuk," dodává.
Ne všechny ekonomické přínosy se ale projeví okamžitě. Sedm z devíti odborníků se shoduje v tom, že pořádání aténského finále by mohlo městu přinést nové obchody.
Polovina z nich navíc souhlasí, že díky fanouškům, kteří se do Atén po úspěšném fotbalovém výletu vrátí na skutečnou dovolenou, velmi pravděpodobně dojde k dlouhodobějšímu nárůstu turismu.
Zisk si připíší i samotné soupeřící kluby, které se sejdou na aténském trávníku. Podle výzkumu se bojuje nejen o titul, ale i o sto milionů eur, tedy necelé tři miliardy korun, které úspěšnějšímu "spadnou" do klína.