Praha - Katalog Zlaté stránky bude nadále dostupný v on-line verzi. V tištěné podobě vyjde naposledy v příštím roce. Novináře o tom informovali zástupci společnosti Mediatel, která se v posledních letech stále více zaměřuje na digitální služby.
Jednou z chystaných novinek je bezplatná offline navigace pro mobilní telefony.
K ukončení tištěné verze vedly klesající výnosy a snižující se efektivita tohoto titulu. "Od dalšího roku by při zachování služeb bylo vydávání Zlatých stránek ztrátové," vysvětlil generální ředitel Luboš Čipera.
Podle Mediatelu se takzvaná užívanost katalogu, tedy užití dvakrát až pětkrát za měsíc, snížilo ze 70 procent populace v roce 2003 na méně než třetinu v loňském roce. Zlatou éru katalog podle Čipery zažil při rozsáhlém přečíslování telefonů v Česku. V elektronické verzi bude nadále dostupný na internetu i v mobilních telefonech.
Bezplatný katalog Zlaté stránky začal vycházet v roce 1992, ve dvou vydáních pro Prahu a jižní Moravu. Celkem od té doby vyšlo přes 70 milionů výtisků. V posledních letech to bylo ročně asi 1,8 milionu. Katalog do roku 2011 obsahoval rovněž informace o domácnostech. Plánované rozloučení s tištěnými Zlatými stránkami Mediatel plánuje mimo jiné prostřednictvím plastik, které jsou ode dneška k vidění na Václavském náměstí.
Důraz na on-line služby
Mediatel po utlumení printových aktivit, které tvoří odhadem dvacet až třicet procent obratu, je nahradí větším důrazem na on-linové služby. Novinkou je například tvorba a správa webového obsahu přes jeho distribuci prostřednictvím portálu Zlatestranky.cz a dalších partnerských firem, a to včetně měření telefonických kontaktů od zákazníků. Nabízí také nástroj Oblibometr určený na hodnocení poskytovaných služeb, kvality produktů a přístupu k zákazníkovi.
Další z chystaných novinek je bezplatná offline navigace s mapovým podkladem TOM TOM, která bude nabízet rovněž firemní databázi Mediatelu.
Společnost Mediatel na trhu působí přes dvacet let. Součástí mezinárodní skupiny FCR Media Group je od roku 2012, kdy začala transformace podniku na mediální agenturu. Mateřská společnost FCR Media působí ve 12 evropských zemích. Spolupracuje se společností Google, které poskytuje aktuální informace o firmách v Česku.