O rozmanité Barbie je zájem. Mattelu vzrostly tržby, před Vánoci ale zdraží

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
28. 7. 2021 10:25
Tržby amerického výrobce hraček Mattel stouply ve druhém čtvrtletí meziročně o 40 procent na 1,03 miliardy dolarů (22,4 miliardy korun), a překonaly tak odhady. Zároveň však společnost varovala, že před Vánocemi bude muset kvůli vyšším nákladům na suroviny a na dopravu zdražovat. Tržby ovlivnil i úspěch panenek Barbie v pandemii i jejich netradiční vzhled.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Instagram Barbie

Firma uvedla své výsledky v úterý po uzavření burzovního obchodování. Společnost čeká, že poptávka nepoleví ani v následujících měsících a zvedla celoroční výhled tržeb.

Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že tržby v období od dubna do června budou činit 878,8 milionu dolarů. Akcie Mattelu po oznámení čtvrtletních výsledků přidaly po zavření burzy více než pět procent.

Zájem o panenky Barbie, které Mattel vyrábí, loni oživili rodiče, kteří je kupovali pro zábavu dětem nuceným trávit vinou pandemie více času doma. Mattel jim vyšel vstříc modely s různými odstíny pleti a panenkami vytvořenými podle úspěšných žen. Ve druhém čtvrtletí se prodej Barbie, která je největší koncernovou značkou, zvýšil o 46 procent.

Tento měsíc firma představila panenku v podobě japonské hvězdné tenistky Naomi Ósakaové. Podle šéfa podniku Ynona Kreize by měly popularitu Barbie povzbudit i pořady v televizi Netflix a nový film.

Mattel nově očekává, že celoroční tržby v přepočtu na konstantní měny vzrostou o 12 až 14 procent. Dříve odhadoval růst tržeb o šest až osm procent.

Konkurenční výrobce hraček Hasbro v pondělí oznámil růst tržeb o 54 procent na 1,32 miliardy dolarů, i jemu se podařilo překonat odhady. Po Mattelu druhý největší producent hraček ve Spojených státech také uvedl, že kvůli dopadům pandemie na dodavatelský řetězec plánuje zvýšit ceny.

 

Právě se děje

Další zprávy