Tance kolem budoucnosti amerického portálu Yahoo získávají na obrátkách. Novým tanečníkem, který se zapojil do kola, není nikdo jiný, než Google.
Podle deníku Wall Steet Journal Google o případné investici do portálu jednal s nejméně dvěma investičními společnostmi.
Zájem o Yahoo projevila také čínská internetová společnost Alibaba Group.
Boj o reklamu i o Bing
Hraje se o hodně: Yahoo sice upadá, ale například jeho zpravodajskou sekci stále navštíví desítky milionů uživatelů za měsíc, což z ní dělá nejnavštěvovanější zpravodajskou stránku v USA.
Podobně jako druhý nejvážnější zájmce - Microsoft - by ani Google nemohl kvůli odporu amerických regulátorů portál koupit přímo. Jeho šéfové ale uvažují o tom, že by nějaké jiné firmě nebo sdružení firem poskytli k nákupu peníze.
Googlu jde o prodej reklamy na stránkách Yahoo. Hraje se ale také o to, že by z portálu mohl odstřihnut vyhledávač Bing od konkurenčního Microsoftu.
Microsoftu se zatím nedaří Bing příliš prosadit. Nejnovějším pokusem je jeho integrace do chytrých telefonů Nokia a BlackBerry. Microsoftu by tak ztráta Yahoo značně zkomplikovala situaci už tak těžce prodělečného projektu.
Napoví audit
V oblasti vyhledávání je v USA dosud dominantní Google s asi 65 procenty provedených hledání. Yahoo se na trhu podílí skoro 15 procenty.
Yahoo v posledním období prochází vnitřním auditem firem Goldman Sachs a Allen & Company, který má ukázat investorům jak nejlépe nastavit obchodní strategii firmy.
Portál zprovoznil novou videostránku a i v mnoha dalších ohledech je aktivnější než tomu bylo za působení odvolané ředitelky Carol Bartzové.