New York - Internetová společnost Yahoo minulý měsíc po více než dvou letech vystřídala svého domácího konkurenta Google v čele žebříčku nejnavštěvovanějších webových stránek ve Spojených státech. Vyplývá to z údajů výzkumné společnosti Comscore.
Návštěvnost stránek je důležitá pro prodej reklamy, který tvoří klíčový zdroj příjmů společností Yahoo i Google.
Tumblr se ještě nepočítal
Stránky Yahoo v USA v červenci navštívilo přes 196 milionů lidí. Firma tak sesadila z první příčky rivala Google, který zaznamenal 192 milionů návštěvníků. Další místa v žebříčku obsadily weby Microsoft, Facebook a AOL.
Yahoo navíc nedávno koupila blogovací službu Tumblr, která v červencovém žebříčku Comscore ještě figurovala samostatně. Služba Tumblr měla v červenci 38 milionů návštěvníků.
Yahoo naposledy skončila v čele žebříčku nejnavštěvovanějších internetových stránek v USA v květnu 2011, připomíná agentura DPA.
Nová šéfka zahájila nákupy
Za poslední rok, kdy se novou generální ředitelkou stala Marissa Mayerová, koupila společnost desítky malých, nově vzniklých internetových firem zaměřených hlavně na služby a technologie pro chytré telefony a tablety.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dostihla konkurence.
Analytici tvrdí, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles příjmů z reklamy. Nová Mayerová se nyní snaží zastavit pokles tržeb a vrátit firmě její dřívější slávu.