Wolfenstein - zase na nácky

Martin Pelyněk
26. 1. 2009 0:00
Tentokrát ale o dost magičtěji.
Foto: Hratelně.cz

Jméno Wolfenstein působí na mnohé hráče stále jako magnet. Pro spoustu z nich šlo o tu první opravdovou bránu do světa počítačových her. Další jím byli „pouze“ fascinováni. Je to zkrátka nezapomenutelná legenda od iD Software. Ale nakonec se nestala tak slavnou a široce rozšířenou jako třeba Doom či Quake. Ostatně, iD Soft na dalších dílech už nepracoval a pokračování Return to Castle Wolfenstein svěřil zkušenému Raven Software. Po dalších sedmi letech je v přípravě regulérní třetí díl, který se jmenuje prostě Wolfenstein a na ty předchozí nijak nenavazuje. Jde zkrátka o nové pojetí hry.

Předchozí díl se v srdcích hráčů nakonec usadil především pro svůj vynikající multiplayerový part, jenž byl následně rozšířen na zcela freewarový titul Enemy Territory. Přestože autoři o síťových kláních nového Wolfensteina zatím příliš mluvit nechtějí, slibují přinejmenším podobný důraz na detail, rovněž pojetí na základě zábavných misí a také princip tříd charakterů. O dost více ale víme o singleplayerové kampani.

Foto: Hratelně.cz

Opět se tu dostanete do kůže amerického speciálního agenta s podivuhodným jménem B.J. Blazkowicze, který ve druhé světové válce za nepřátelskými liniemi bojuje proti nacistů. Stejně jako v předchůdci se tito nespokojí jen s kulomety a tanky. Pro univerzum Wolfensteina je příznačné, že si kolem Hitlera obklopený protivník zahrává s okultními silami. Němečtí vědci objevili neskutečně silný zdroj energie – takzvané „černé slunce“, které hodlají využít ve válce. Černé slunce ale svítí pouze v paralelní dimenzi, která je s tou naší spojena zvláštním přechodem. Do toho se Blazkowicz během svého působení několikrát dostane a v druhé dimenzi narazí na bizarní nepřátele s nadpřirozenými schopnostmi. Ve Wolfensteinovi si tak užijete opravdu hodně ustřelené zápletky. Jen doufáme, že to s ní autoři nepřeženou a v důležitých momentech se udrží na zemi.

Foto: Hratelně.cz

Hlavní hrdina byl vždycky samotář. Tentokrát už to ale neplatí, protože mu pomohou členové německého odboje, brojící proti Hitlerově Třetí říši. Ti budou ovládáni umělou inteligencí a občas přispějí i nějakou tou radou. A dokonce vám někdy zadají úkol, ve kterém jim máte pomoct. Ostatně, Wolfenstein nebude tak lineárním počinem jako jeho předchůdci. Naopak, k cíli povede několik cest. Na druhou stranu ale zase nečekejte nějaký taktický postup s příkazy parťákům. Spřátelení Němci budou fungovat samostatně a podobně jako v sérii Call of Duty, tedy na principu automatického doplňování.

Velkým příslibem je ona změna dimenzí. Když narazíte v klasické dimenzi na neřešitelnou situaci – například příliš silného protivníka nebo překážku, přepnete se do dimenze druhé, kde ji snadno vyřešíte, ale zase se tu budete muset potýkat s jinými nástrahami. Příkladem budiž takzvaný „Heavy Trooper“, což je těžce opancéřovaný nepřítel, který navíc disponuje energetickým štítem. Ten je ovšem v paralelní dimenzi nefunkční, takže ho v ní zlikvidujete snadněji. Němci sílu objevené dimenze budou využívat od počátku, ale i hrdina se s ní časem naučí zacházet. Bude tak oplývat magickými schopnostmi. Samozřejmě nesmí chybět zpomalení času a další, dosud nespecifikované vychytávky.

Foto: Hratelně.cz

Pokud se podíváte na obrázky, zjistíte, že Wolfenstein nevypadá kdovíjak zázračně. Je to dáno tím, že Raven Software používají již lehce zastaralý Doom 3 engine (přitom iD Soft už má novou technologii). Méně detailů v grafice nám zase tak nevadí, jen doufáme, že to není příznak většího upozaďování projektu, kterým by si Activision teoreticky chtěl jen vylepšit finanční bilanci za malý peníz. Snad jsou to ale jen plané obavy a Wolfenstein bude festovní střílečkou starého dobrého střihu.

 

Právě se děje

Další zprávy