Wanted - trefa do černého...za rohem

Jan Bičan
17. 8. 2008 0:00
Že by konečně povedená hra podle filmu?
Foto: Hratelně.cz

S hrami ždímajícími maximum z filmových licencí je to všelijaké, jen ne dobré. Jelikož se takto ražené produkty objevují na pultech obchodů paralelně s uvedením filmové předlohy na plátna stříbrných kin, jsou autoři nuceni k aplikaci v mnoha případech až pekelně horké jehly. Zkrátka nemají ve valné většině dostatek času na doladění veškerých aspektů a nám se tak do rukou dostává taková slátanina, nad níž by v každém případě ohrnul nos i méně zasvěcený hráč. Občas se nicméně urodí i světlá výjimka, ačkoliv bychom je mohli spočítat na zbylých prstek pyrotechnika v penzi. A právě po bok této menšiny by se mohl podle všeho postavit Wanted, jehož vývoje se zhostilo studio Grin (proslavené díky Ghost Recon: Advanced Warfighter 2).

Foto: Hratelně.cz

Wanted 1.5

Herní adaptace filmového akčního trháku Wanted se bude od klasických her využívajících filmovou licenci v mnoha směrech razantně lišit, což se převážně dotkne příběhové linky. Tvůrci totiž chtějí maximálně využít vzniklé mezery mezi koncem prvního filmu a začátkem nedávno avizované dvojky. Vymysleli to zkrátka lišácky, neboť divák toužící znát veškeré reálie bude nucen si hru obstarat a dohrát. Ve Wanted se tedy vtělíme do role nájemného zabijáka Wesleyho Gibsona, jenž je momentálně až po uši ponořen do pátrání po své zmizelé matce. Ovšem nemyslete si, že při tom neprolije minimálně několik hektolitrů krve.

Náplň misí má být dle slov tvůrců velmi rozmanitá, ostatně jedna z nich již byla v akci viděna na letošní herní výstavě E3. Wesley dostal od vyšších vrstev za úkol odeslat co možná nejrychlejším expresem do stanice ,,věčná loviště" chlapíka, který zabijácké organizaci tropí velké trable. Počká si na něj tedy s pistolí uschovanou hluboko v kapse jeho kabátu na palubě letadla, avšak ovoce bohužel od svých nadřízených později nesklidí. Všechno se totiž zvrtlo, polorozpadlé letadlo klesá rapidně dolů, posádka je do posledního vystřílená, cíl sebral poslední padák a za smíchu vyskočil z letounu... A teď si máme se vzniklou situací nějak poradit!

Foto: Hratelně.cz

Kryj se a zabíjej

Hra bude využívat služby enginu Diesel, nicméně potká jej i nemalá řádka novinek a inovací. Klíčem k úspěchu bude precizně využívat pomoc různorodých úkrytů. Wesley totiž nebude namakaný týpek s kůží z pancíře, nýbrž prachobyčejný smrtelník a navíc proti němu v mnoha situacích bude stát i několikanásobně větší přesila. V takových případech se tedy Diesel bude náramně hodit, i když rovněž nesmíme zapomínat na fakt, že ve hře bude stejně jako v Brothers in Arms: Hell´s Highway maximálně zničitelné prostředí. Čili pokud převrhneme stůl (ano, úkryt si lze i vytvořit!), musíme počítat s tím, že brzy z něj udělá intenzivní nepřátelská palba řešeto a to samé v bleděmodrém bude platit i o jakémkoli jiném materiálu.

Foto: Hratelně.cz

Grin vkládá největší snahy do toho, aby ovládání bylo co nejsnazší a hráč si jej bez potíží osvojil během pár minut. Pakliže se tudíž přiblížíme ke kterémukoli krytu objeví se na obrazovce dvě tlačítka k použití, přičemž to první z nich vás po dobrém nasměrování přepošle ihned ke druhému krytu. To další spustí speciální mód, tzv. ,,Assassin Time,"s jehož aktivací se zpomalí čas (ano, zase starý, ohraný, ale mnohokrát osvědčený bullet time) a my tak světu předvedeme husarské kousky po vzoru akčně nabitých filmů Johna Woo. Ovšem kdykoliv jej aktivovat nelze, jelikož se ve hře objeví speciální indikátor, který se vždy naplní při dokonale vykonané změně úkrytů anebo za odpravení nepřítele na onen svět.

Foto: Hratelně.cz

Střelba za roh

Pokud jste viděli film, jistojistě vám nepřijde nadpisek nijak divný. Ve Wanted totiž opravdu půjde střílet za roh a vystřelenou kulku lze posléze efektně dopravit pomocí směrovacích kláves až do těla nepřítele. Což však bohužel může dělat i nepřítel a tak budou akční pasáže přeneseny do naprosto odlišné dimenze. Jen aby to nebylo pořád na jedno brdo...

Jestliže Wanted stane po boku béčkových, ne-li céčkových titulů opravdu netušíme, avšak nevypadá to s tím ani za mák bledě a tvůrci mimo jiné nemusí bezmyšlenkovitě tlačit na pilu, protože hra se na pultech obchodů objeví až ke konci roku (dost možná souběžně s uvedením filmu na DVD). Nebude to navíc na všechny myslitelné i nemyslitelné platformy, ale ,,pouze" na Xbox 360, PlayStation 3 a taktéž na stolní počítače. Pomodleme se společně k hernímu bohu a poprosme ho, ať vlije vývojářům do žil novou krev.

 

Právě se děje

Další zprávy