Universe at War - válka světů!

Rosťa Viktorin
4. 3. 2007 0:00
Autoři Command & Conquer a Empire at War kuchtí další přelomovou strategii, kde budeme muset lidstvo zachránit od téměř jistého vyhlazení!
Foto: Hratelně.cz

Studio Petroglyph Games, jež má na svědomí vcelku povedenou strategii z prostředí Hvězdných válek Empire At War, vypadá, že nehodlá opustit prozkoumané vody, neboť před měsícem oznámilo spolupráci s hotovým gigantem na poli elektronické zábavy se společností SEGA. Proč taky, ve svém portfoliu mají strategií hafo a evidentně jim jdou. Lasvegaští rodáci se totiž s tímto japonským koncernem domluvili na vývoji dalšího zajímavého RTS počinu, který nám tentokrát nebude zprostředkovávat dění v daleké, předaleké galaxii, ale ukáže nám jeden z tisíců možných osudů naší milované planety Země.

Do boje za Zemi
Píše se rok 2012, a lidstvo konečně zjistilo, že ve vesmíru není jedinou myslící formou života. Na naší oběžné dráze totiž začaly kroužit stovky a možná i tisíce mezihvězdných korábů, které na Zemi přivážejí další a další inteligentní bytosti, jež se chystají na ohromnou mezigalaktickou technoparty, z níž však naše planeta nevyvázne bez šrámu. Mimozemšťané nazývající se Hierarchy mají v plánu vytěžit všechny použitelné materiály, včetně lidí, k čemuž jim poslouží tzv. "Habitat Walkery" - obrovské, plechové, třínohé potvory, které se dle situace dokáží plynule přepínat z bojové jednotky na výrobní a tak dále.

Foto: Hratelně.cz

Samozřejmě takto vyspělé rase nemůže ta lidská konkurovat a první souboje naznačují obrovský debakl, nicméně do konfliktu se připlete ještě další strana, která nemá Hierarchy v lásce a dává tak lidem maličkou šanci na přežití a záchranu alespoň jednoho Disneylandu.

Foto: Hratelně.cz

S chutí do toho, a půl je hotovo
Aby šlo všechno jako po másle, připravili si tvůrci unikátní herní prvek, nazvaný prostě - "Tactical Dynamics system". Tato utilitka vám totiž umožní kompletní modifikaci jednotek zbraní, stejně jako celého technologického stromu přímo v průběhu hry. Pokud se tvůrcům povede vše tak, jak naslibovali částečně se jim podaří eliminovat neoblíbenou nutnost restartu mise, či skrimishe kvůli špatně zaměřenému vývoji jednotlivých továren a laboratoří.

Ty si ostatně hned ze začátku, v závislosti na vámi uplatňované strategii, nastavíte na ofenzivní, defenzivní, či experimentální vývoj, jenž vám pak zajistí výhody ve vámi zvoleném odvětví. No, a pokud zjistíte, že vaše strategie na protivníka nezabírá, bude tu ona zmiňovaná utilita, aby vás z problémů alespoň částečně vysekala.

Foto: Hratelně.cz

To ovšem není jediné zlepšení, které studio Petroglyph pro svou hru plánuje. Autoři se taktéž nechali slyšet, že by každá ze zastoupených frakcí měla disponovat unikátním vývojovým stromem, stejně jako vzhledem budov a jednotek. Každá z ras tak bude vyžadovat jedinečný styl hraní, alespoň pokud budete chtít vyhrát, díky němuž vyloučí neduh mnoha strategií, v nichž stačilo dokonale ovládnout hru za jednu stranu konfliktu a rázem jste měli dveře dokořán ke všem ostatním.

Do bitvy pouze v lesklé zbroji
Vaše snažení ve hře pak bude samozřejmě umocněno i audiovizuálním zpracováním, které by mimochodem mělo být na vysoké úrovni, a které bude obohaceno o přehršel nejrůznějších speciálních efektů, stejně jako o plně deformovatelný terén, v němž budou vaše futuristická udělátka zanechávat nepřehlédnutelné značky. Na Universe At War zřejmě bude radost pohledět, čemuž odpovídají i první obrázky, které podtrhávají podobnost s Válkou světů.

Foto: Hratelně.cz

Ona audiovizuální stránka se pak jistě stane terčem zájmu nejen vyznavačů singleplayeru a kvalitního příběhu, ale rovněž milovníků internetových šarvátek, jimiž si tak vylepšují statistiky, stejně jako svá ega. A že se mají na co těšit! Autoři slíbili krom klasických jednorázových bitev i unikátní onlineovou kampaň, v níž se do boje za osud matičky Země budou moci zapojit všichni hráči po celém světě. Díky ní pak budou neporazitelní pařané sbírat ocenění a medaile, stejně jako nejrůznější vylepšení zbraní a vybavení, které v táhnoucí se při mohou nachýlit misky vah na "tu správnou" stranu.

Konec světa jak jej známe?
Plynule jsme se přenesli na opačný kout galaxie, přímo k vytouženému cíli, a mně nezbývá než ještě zmínit, že je titul ve vývoji exkluzivně pro PC (jako první díl z plánované trilogie), přičemž se počítá s jeho vydáním ještě letos. Vývojáři, stejně jako vydavatelé to odhadují na konec roku, avšak my budeme poněkud skeptičtější a spokojíme se s myšlenkou, že později než do začátku příštího roku se snad zodpovědným osobám hru zadržovat nepodaří.

 

Právě se děje

Další zprávy