San Francisco - Poznat užitečný příspěvek od zbytečného má být na Twitteru jednoduší. Provozovatel mikroblogovací sítě se chystá jednotlivé tweety označovat a řadit podle jejich důležitosti.
Pokud bude "nízká" nebo "žádná", tak se text podle webu Social Media Today zobrazí ve výpisu novinek na nižší pozici.
Nový systém by měl mít premiéru 20. února. Záložka "vysoká důležitost" se podle zástupců Twitteru objeví až o něco později.
Spousta followerů se bude hodit
Podle čeho se přesně budou tweety hodnotit, zatím není jasné.
Jak ale píše na svém blogu vývojář Arne Roomann-Kurrik, významné nebo středně významné by podle něj měly odpovídat současným "top tweetům", které se uživateli ukážou, pokud vyhledává podle klíčového slova nebo hashtagu.
To znamená tweetům s největší aktivitou nebo od uživatelů, kteří mají vysoký počet followerů.
Jak si myslí autoři serveru Mashable, rozdělení tweetů pomůže nejen uživatelům, kteří tak snáze vyfiltrují méně významné posty. Profitovat by z něj mohl také provozovatel sítě, který tak dostane důležité tweety na jednu hromadu a získá snáze inzerenty, kteří mají zájem pouze o určitou cílovou skupinu.
Stejně tak bude vědět, jaký obsah se mu případně vyplatí zpoplatnit. Jen pro připomenutí, v současné době jsou všechny tweety volně dostupné i pro neregistrované osoby.
Na nový systém podle mediálních analytiků doplatí hlavně firmy s menším počtem fanoušků, které využívají Twitter jako formu bezplatné prezentace. "Příspěvky budou navíc méně pestré. Místo různých názorů od spousty uživatelů uvidíte jen příspěvky velkých společností, které si tu budou dělat reklamu," píše Social Media Today.